مؤسسه Research and Markets با هدف کمک به تجاریسازی محصولات فناوری نانو اقدام به انتشار کتابی کرده است که به مسائل و چالشهای پیش روی یک کمپانی یا دانشگاه برای ورود به بازار میپردازد.

انتشار کتابی جدید توسط موسسه Research and Markets
مؤسسه Research and Markets با هدف کمک به تجاریسازی محصولات فناوری نانو اقدام به انتشار کتابی کرده است که به مسائل و چالشهای پیش روی یک کمپانی یا دانشگاه برای ورود به بازار میپردازد.
فناوری نانو، صنعتی رو به رشد با تعداد زیادی ویژگیهای منحصر به فرد است. وقتی نتایج فناوری نانو وارد بازار میشود، شرکتها و دانشگاهها با مشکلات پیشبینی نشدهای که به حقوق مالکیت فکری و سایر مسائل و مقررات مرتبط است، مواجه میشوند. تجاریکردن مؤثر نتایج حاصل از یک پژوهش، به نحو موثری نیاز به دانش پایه و استراتژی متعارفی دارد، در حالیکه فقدان دانش و استراتژی میتواند در تجاریسازی هرگونه اختراعی اختلال ایجاد کند. حتی مؤثرترین دستاوردهای علمی نیز، به علت عدم درک و نداشتن استراتژی مربوط به مسائل حقوقی و نظارتی، که تجاریسازی یک فناوری را در بر میگیرد، میتوانند به یک شکست تجاری تبدیل شوند.
این کتاب به بحث درمورد مسائلی میپردازد که یک شرکت یا دانشگاه به هنگام ورود یک اختراع در حوزه فناوری نانو به بازار با آنها مواجه میشود. قسمت اعظمی از این کتاب به دستاوردها، کاربردهای استراتژیک، ارزیابی و صدور مجوز پتنت اختصاص داده شده است. فصلهای دیگر به موضوعاتی ار قبیل سرمایهگذاری، همکاری دانشگاه و صنعت، بهداشت محیطزیست، ایمنی و غیره میپردازد. به این ترتیب برای مدیران و دانشمندان در دانشگاهها و شرکتها کتابی ارائه میشود که دانش علمی پایهای را در مورد مسائلی که با آنها ناآشنا هستند، اما برای موفقیت تجاری اختراعشان ضروری است فراهم میکند.
از ویژگیهای کلیدی این کتاب میتوان به قابل فهم بودن برای غیر متخصصین، نویسندگان کارشناس از دانشگاه، صنعت و کارهای حقوقی، مقایسه تفصیلی بین عملکرد اتحادیه اروپا و ایالات متحده امریکا، مرجعی برای دانشمندانی که قصد محافظت یا تجاریسازی اختراعات خود را دارند و یا برای مدیران بیتجربه در فضای نانو که مایل به ورود به این جزءکوچک اما وسیع ازدنیای علم هستند، اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر به این نشانی اینترنتی مراجعه کنید. |