روش جدید تشخیص سرطان به کمک نانو ذرات طلا

دانشمندان مرکز فناوری علم نانو در دانشگاه فلوریدا (UCF) آزمایشی را برای تشخیص دقیق‌تر تومورهای سرطان پروستات و میزان پیشروی آنها ارائه کرده‌اند. این آزمایش می‌تواند در ظرف ۵ تا ۶ سال برروی بیماران انجام شود.

دانشمندان مرکز فناوری علم نانو در دانشگاه فلوریدا (UCF) آزمایشی را برای تشخیص دقیق‌تر تومورهای سرطان پروستات و میزان پیشروی آنها ارائه کرده‌اند. این آزمایش می‌تواند در ظرف ۵ تا ۶ سال برروی بیماران انجام شود.

 

این آزمایش بر مبنای پتنت‌های ثبت شده توسط گروه تحقیقات UCF به سرپرستی پرفسور هو (Huo) در طی سه سال گذشته، ارتقاء یافته است. پرفسور هو و گروهش یک فناوری به نام NanoDLSay را توسعه داده‌اند. این فناوری به دانشمندان کمک می‌کند تا مولکول‌های ریز را از طریق مشاهده برهم‌کنش آنها با نانوذرات طلا مورد مطالعه قرار دهند.

 

پرفسور هو کشف کرده است که تومور سرطانی در بیمار با ایمونوگلوبین G‌ یا IgG که یک پروتئین پادتن و بخشی از سیستم ایمنی بدن است برهم‌کنش دارد. آزمایش شامل اختلاط نانوذرات طلا با نمونه‌های بافت انسانی است. در ادامه IgG یک هاله دور نانوذرات طلا تشکیل می‌دهد و بعد از اندازه‌گیری اندازه این هاله، دانشمندان می‌توانند میزان پیشروندگی تومور را ارزیابی کنند.

 

 هو و گروهش عمده هزینه‌های فناوری NanoDLSay را از طریق کمک هزینه‌های اعطا شده توسط دیگران دریافت می‌کنند. بیش از یک میلیون دلار بوسیله بنیاد ملی علم، مرکز سلامتی فلوریدا و ایالت فلوریدا اهدا شده است.

 

بنا بر اظهارات هو، گام بعدی انجام چندین مطالعه اعتبارسنجی بالینی است که طی آنها محققین با موسسه سرطان بیمارستان فلوریدا کار خواهند کرد و این آزمایش را بر روی چند بیمار انسانی بررسی خواهند کرد. پس از آن آزمایشات بالینی انجام خواهد شد. این فناوری برای تجزیه و تحلیل دیگر سرطان‌ها مانند سرطان سینه نیز قابل استفاده است.

 

کار پرفسور هو در مجله پزشکی انتقالی و نیز در اخبار و گزارش‌های علمی منعکس شده است. تحقیق او در سومین مسابقه سالیانه جایزه موزه کید در گینسویل، که در آن ۱۲۰ مخترع علمی از سراسر ایالت فلوریدا حضور داشتند به مقام سوم رسید. پرفسور هو یکی از دریافت کننده‌های کمک هزینه‌های پژوهشی از سیستم دانشگاه ایالتی فلوریدا است بطوریکه ۲۲۵۰۰۰ دلار برای تحقیقات او در نانوشیمی اعطا شده است.

 

پرفسور هو از پیشرفت گروهش تا بدین جا اظهار شگفتی می‌کند و از اینکه UCF فناوری مورد استفاده او را پتنت کرده است، افتخار می‌کند.