حضور بیش از ۱۳۶ نهاد فعال در پنجمین جشنواره نانو

بیش از ۱۳۶ نهاد دولتی و خصوصی در پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو، در فضایی به وسعت ۳۰۰۰ مترمربع، به ارائه دستاوردهای خود در زمینه فناوری نانو خواهند پرداخت.


بیش از ۱۳۶ نهاد دولتی و خصوصی در پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو، در فضایی به وسعت ۳۰۰۰ مترمربع، به ارائه دستاوردهای خود در زمینه فناوری نانو خواهند پرداخت.

 

براساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دبیرخانه پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو،‌ از میان ۱۶۵ نهاد داخلی که برای حضور در نمایشگاه اعلام آمادگی کرده بودند، ۱۳۶ نهاد مورد پذیرش قرار گرفتند.

 

از این تعداد، ۱۴ مرکز ترویجی-آموزشی شامل انجمن‌ها و نشریات علمی،‌ ۳۱ مرکز علمی و پژوهشی همچون دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری،‌ ۱۴ آزمایشگاه، ۳ نهاد دولتی و‌ ۷۴ شرکت تولیدی و بازرگانی فعال در حوزه‌های خودرو، کشاورزی و بسته‌بندی، نساجی، نانومواد، آب و محیط زیست،‌ ساختمان، نفت و صنایع وابسته و تجهیزات آزمایشگاهی در بخش نمایشگاهی این جشنواره حضور خواهند داشت.

 

همچنین چهار کشور ژاپن، کره، روسیه و آمریکا نیز برای حضور در بخش بین‌الملل پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو اعلام آمادگی کرده‌اند.

 

برگزاری همایش نانوفروم ایران (IRANNANO FORUM 2012) همزمان با برگزاری جشنواره نانو، عمده تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته محسوب می‌شود. سخنرانان این فروم تعدادی از مدیران و محققینی هستند که دارای سوابق زیادی در زمینه تجاری‌سازی فناوری‌های برتر هستند. تاکنون حضور محققینی از کشورهای انگلستان، کره جنوبی، هلند، سنگاپور، آمریکا و ژاپن درINF2012، قطعی شده است.

 

شایان ذکر است، پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در روزهای ۱۳ تا ۱۷ مهرماه، همزمان با همایش نانوفروم ایران که در روزهای ۱۵ و ۱۶ مهرماه ۱۳۹۱ برگزار می‌شود، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران پذیرای حضور علاقمندان این فناوری خواهد بود. اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه‌های پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو در پایگاه اینترنتی جشنواره در دسترس است.