مهرماه ۹۱؛ کنفرانس سلول‌های خورشیدی نانوساختار

پژوهشکده نانو دانشگاه صنعتی شریف در راستای فراهم آوردن فضایی مناسب برای بحث و تبادل نظر بین محققان و فناوران عرصه فناوری نانو، دومین کنفرانس « سلول‌های خورشیدی نانوساختار» را در تاریخ ۲۷ مهرماه سال جاری در محل دانشکده فیزیک این دانشگاه برگزار خواهد کرد.

پژوهشکده نانو دانشگاه صنعتی شریف در راستای فراهم آوردن فضایی مناسب برای بحث و تبادل نظر بین محققان و فناوران عرصه فناوری نانو، دومین همایش «سلول‌های خورشیدی نانوساختار» را در تاریخ ۲۷ مهرماه سال جاری در محل دانشکده فیزیک این دانشگاه برگزار خواهد کرد.

 

از جمله اهداف برپایی این همایش یکروزه می‌توان به تعامل بخش دانشگاه و صنعت در زمینه ساخت سلول‌های خورشیدی نانوساختار، معرفی فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه و تعامل محققان و پژوهشگران فعال با شرکت‌های بازرگانی، و ساخت و فروش تجهیزات و شرکت‌های تحقیقاتی اشاره داشت.

 

عناوین محورهای در نظر گرفته شده در این همایش به قرار زیر است:

• سلول‌های خورشیدی رنگدانه‌ای (Dye Solar Cells)؛

• سلول‌های خورشیدی حساس شده یا مبتنی‌بر نقاط کوانتومی (QD Solar Cells)؛

• سلول‌های خورشیدی آلی و پلیمری؛ و

• سلول‌های خورشیدی لایه نازک.

 

گفتنی است، در حاشیه برگزاری همایش، نمایشگاهی نیز با حضور شرکت‌های فعال در زمینه تحقیقات و ساخت سلول‌های خورشیدی، برگزار خواهد شد. محققان، پژوهشگران و دانشجویان فرصت دارند چکیده مقالات خود را تا پایان وقت اداری روز ۳۱ شهریور ۱۳۹۱ به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

لازم بذکر است، دانشجویان به هنگام ثبت‌نام از ۵۰درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

 

علاقمندان می‌توانند به منظور ثبت‌نام در دومین همایش «سلول‌های خورشیدی نانوساختار» به پایگاه اینترنتی همایش مراجعه کنند. همچنین تماس با دبیرخانه همایش از طریق شماره تلفن ۶۶۱۶۴۱۱۸ امکان‌پذیر است.