وعده رونمایی از ۷ محصول جدید فناوری نانو

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در نشست خبری پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو از رونمایی از ۷ محصول فناوری نانو خبر داد.


دبیر ستاد توسعه فناوری نانو در نشست خبری پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو از رونمایی از ۷ محصول فناوری نانو خبر داد.

 

در این نشست که دوشنبه ۱۰ مهرماه ۱۳۹۱، با حضور دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و جمعی از خبرنگاران در محل دفتر همکاری‌های ریاست‌جمهوری برگزار شد، رویدادهای پنجمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو تشریح شد.

 

دکتر سرکار در خصوص بخش‌های مختلف جشنواره امسال به خبرنگاران گفت: «در جشنواره فناوری نانو امسال، نهادهای فعال در قالب نهادهای ترویجی شامل باشگاه دانش‌آموزی، فروشگاه کتاب تخصصی، مراکز علمی شامل آزمایشگاه، دانشگاه و پژوهشگاه و شرکت‌های اصلی نانویی که شامل شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و ۳۵ شرکت تجهیزات ساز می‌شود؛ حضور خواهند داشت.»

 

 

حضور متخصصان فناوری نانو دنیا در ایران

برگزاری کارگاه‌های تخصصی و مراسم تجلیل از برترین‌های فناوری نانو و برگزاری اولین فروم بین‌المللی فناوری نانو با موضوع تجاری‌سازی، صنعت و بازار از بخش‌های دیگر جشنواره امسال است که دبیر ستاد به آنها اشاره کرد.

 

دکتر سرکار با اشاره به حضور متخصصان تجاری‌سازی ۱۱ کشور جهان در اولین فروم بین‌المللی فناوری نانو، برگزاری این فروم را فرصتی برای متخصصان و فناوران داخلی دانست تا در عرصه تجاری‌سازی و ورود به بازار فناوری‌های های-تک از تجربیات متخصصان مطرح جهان بهره‌مند شوند.

 

برگزاری کارگاه ایران-کره که از فردا آغاز می‌شود محور دیگری از سخنان دبیر ستاد در نشست خبری جشنواره بود. بگفته دکتر سرکار، ستاد نانو در برگزاری چنین برنامه‌هایی به دنبال بحث تعاملات علمی ایران با سایر کشورهاست. وی با اشاره به برگزاری کارگاه مشابهی توسط هیئت ایرانی در ژاپن، ابراز امیدواری کرد تلاش‌های ستاد در راستای تعاملات علمی با سایر کشورها، به شکل‌گیری تعاملاتی در عرصه فناوری نیز منجر شود.

 

 

رونمایی از ۷ محصول فناوری نانو

دکتر سرکار همچنین در نشست با خبرنگاران از رونمایی از ۷ محصول فناوری نانو در روز شنبه ۱۵ مهرماه خبر داد. بگفته وی دو مورد از این محصولات در زمینه رسوخ فناوری نانو در صنایع و دو مورد آن در زمینه صنایع مبتنی بر فناوری نانو است. همچنین سه مورد از تجهیزات جدید ساخته شده توسط متخصصان داخلی در ردیف این ۷ محصول قرار دارد.

 

دبیرستاد با اشاره به تحریم‌های موجود، تمرکز بر ساخت تجهیزات مورد نیاز فناوری نانو را از اولویت‌های ستاد نانو برشمرد و افزود لازم است سرمایه‌گذاران، به جهت ارزش افزوده بالایی که فناوری‌ های-تک ایجاد می‌کند، از شرکت‌های تولیدی فعال در این عرصه حمایت کنند.

 

دکتر سرکار تاکید کرد بحث فناوری‌های نوین نیاز به بازارسازی دارد و حضور سازمان‌های دولتی در نمایشگاه و خرید تجهیزات ساخت داخل را از راه‌های حمایت از تجاری‌سازی تجهیزات برشمرد.

 

پنجمین جشنواره فناوری نانو (Iran Nano 2012) در تاریخ ۱۳-۱۷ مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود. گفتنی است همزمان با این نمایشگاه، دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت تهران و اولین فروم بین المللی فناوری نانو (Iran Nano Forum 2012) نیز برگزار خواهند شد.