ویژه‌های غرفه باشگاه نانو در جشنواره پنجم

بیش از ۶۰۰ نفر در روز اول جشنواره از فعالیت‌های ارائه شده در غرفه باشگاه دانش‌آموزی پنجمین نمایشگاه نانو دیدن کردند. در حال حاضر ثبت‌نام در المپیاد نانو و مجموعه مقالات باشگاه، پرمخاطب‌ترین‌های باشگاه را تشکیل می‌دهند.


بیش از ۶۰۰ نفر در روز اول جشنواره از فعالیت‌های ارائه شده در غرفه باشگاه دانش‌آموزی پنجمین نمایشگاه نانو دیدن کردند. در حال حاضر ثبت‌نام در المپیاد نانو و مجموعه مقالات باشگاه، پرمخاطب‌ترین‌های باشگاه را تشکیل می‌دهند.

 

به گزارش خبرنگار ستاد نانو، آمار بازدیدهای غیردانش‌آموزی در کنار دانش‌آموزان از غرفه باشگاه نانو در اولین روز از برگزاری نمایشگاه قابل توجه بوده و نشان می‌دهد که قرارگیری بخش‌های عمومی در کنار فضای تخصصی نمایشگاه علاوه‌بر ایجاد جذابیت، می‌تواند به بازدیدکنندگان در درک مفاهیم اولیه فناوری نانو به صورت کاملا ساده و غیر تخصصی کمک نماید. علاوه‌بر آن حضور مسئولین مراکز آموزشی در کنار دانش‌آموزان در غرفه باشگاه نانو بستری را فراهم خواهد کرد تا آموزش این علم در مراکز آموزشی جایگاه مناسبی پیدا کند.

 

 

باشگاه دانش‌آموزی نانو با چهار بخش اصلی با عناوین «پروژه‌های دانش‌آموزی»، «آزمایش‌های ساده نانو»، «انتشارات نانو» و «معرفی فعالیت‌های باشگاه» در جشنواره پنجم حضور یافته است.

 

بخش آزمایش‌های ساده نانو با ارائه چندین آزمایش پیرامون ساخت نانومواد با روش‌های مختلف، شناسایی نانوساختارها، آشنایی با تجهیزات نانو و کاربردهای محصولات مبتنی بر فناوری نانو، به خوبی نشان داده است که فعالیت‌های عملی در کنار جذابیت بصری خود، بستر مناسبی را برای افزایش آگاهی عموم نسبت به این علم فراهم کرده است.

 

در بخش پروژه‌های دانش‌آموزی نیز ۹۷ طرح در قالب ۲۵ پوستر و ۷۲ مقاله ارائه شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در غرفه باشگاه نانو با ایده‌پردازان ۲۵ پروژه از نزدیک صحبت کنند.

 

برای معرفی باقی فعالیت‌های باشگاه نانو نیز فضایی در نظر گرفته شده است که در آن مواردی چون سری المپیادهای دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، ماهنامه‌های زنگ نانو، خبرنگاران افتخاری باشگاه نانو و پایگاه اینترنتی باشگاه معرفی شده است. از ویژه‌های این بخش می‌توان به ارائه مجموعه مقالات باشگاه نانو در قالب یک کتاب اشاره کرد. این مقالات یکی از منابع اصلی آزمون تئوری المپیاد نانو محسوب می‌شود.

 

لازم به ذکر است، باشگاه دانش‌آموزی فناوری نانو واقع در طبقه دوم سالن خلیج فارس در روزهای باقی مانده از برگزاری نمایشگاه و جشنواره فناوری نانو، پذیرای حضور دبیران و دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی خواهد بود.