افزایش مقاومت گرافن در حد میلی‌اوهم

شرکت امریکن گرافیت تکنولوژی (American Graphite Technologies )با انجام تست‌های مقاومت روی گرافن ثابت کرد که گرافن‌های تولید شده توسط این شرکت دارای مقاومت میلی‌اهمی هستند.

شرکت امریکن گرافیت تکنولوژی اعلام کرد که این شرکت اخیرا نتایج تست‌های مستقل خود که مربوط به مقاومت ورق‌های گرافنی است را دریافت کرده است. این ورق‌های گرافنی به صورت مشترک تحت لیسانس شرکت امریکن گرافیت تکنولوژی و سی تی آی نانوتکنولوژی است. اندازه‌گیری مقاومت این پنج تست در آزمایشگاه مهندسی الکترونیک دانشگاه ورمونت و با استفاده از پیمایشگر ۴ نقطه‌ای صورت گرفته است.
نتایج این تست‌ها به قرار ذیل است:
نمونه اول: ۸۰um 370 mohms
نمونه دوم: ۱۱۰um 175 mohms
نمونه سوم: ۲۰۰um 90 mohms
نمونه چهارم: ۳۱۰um 55 mohms
نمونه پنجم: ۳۸۰um 45 mohms

این نتایج نشان می‌دهد که شرکت سی تی آی موفق شده در ورق‌های گرافنی تا به مقاومت میلی اوهمی برسد. شرکت سی تی آی فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای خود را به محل جدید خود در روکینگهام آورده است و تصمیم دارد بعد از این که تمام تجهیزات در محل جدید مستقر شد تحقیقات خود را برای تولید در مقیاس کوچک و انبوه ورق‌های گرافنی ادامه دهد.
ریکی والچوک می‌گوید ما در اوایل دسامبر سال ۲۰۱۲ به توافقی با سی تی آی رسیدیم که بر مبنای آن باید در مدت کوتاهی مقاومت ورق‌های گرافنی را به حد میلی‌اوهمی برسانیم. من از این که نتایج تست‌های مستقل و بی‌طرفانه روی نمونه‌های ما، رسیدن به این هدف را تایید می‌کند بسیار مشعوف هستم. شریک تجاری ما در این لیسانس، این تحقیقات را هم روی مقاومت و هم روی امکان تولید انبوه ادامه خواهد داد.
شرکت امریکن گرافیت تکنولوژی در بخش تجاری‌سازی گرافن متمرکز شده است. این شرکت قصد دارد تا روش‌های خاص خود از فرصت های تجاری موجود در این ماده استفاده کند. گرافن ماده‌ای است که به آن جادوی قرن بیست یکم گفته می‌شود. این ماده از فولاد مستحکم‌تر بوده و هدایت الکتریکی آن بیشتر از مس است. این درحالی است که گرافن ماده‌ای کاملا انعطاف‌پذیر است و می‌توان آن را جایگزین سیلیکون در صنعت الکترونیک کرد. بنابراین با استفاده از این ماده می‌توان ادوات الکترونیکی ارزان‌تر، سریع‌تر و نازک‌تر تولید کرد که در عین حال انعطاف‌پذیر نیز باشد. دو محقق از دانشگاه منچستر موفق شدند در سال ۲۰۱۰ جایزه نوبل فیزیک را به جهت کار روی این ماده دریافت کنند. پیشرفت‌های انجام شده در صنعت الکترونیک موجب شده تا تقاضا برای استفاده از موادی نظیر گرافیت افزایش یابد.