ارائه نسل دوم فناوری پردازشگر ۱۹ نانومتری توسط توشیبا

شرکت توشیبا موفق به ارائه فناوری جدیدی در بخش تولید حافظه‌های دیجیتالی شده است. این شرکت نسل دوم فناوری پردازش ۱۹ نانومتری را ارائه کرده است که موجب کوچک‌تر و سریع‌تر شدن حافظه‌ها می‌شود.

شرکت توشیبا اعلام کرد که این شرکت موفق به ارائه نسل دوم فناوری پردازش ۱۹ نانومتری شده است. با توسعه این فناوری، از اواخر این ماه (می ۲۰۱۳) شرکت توشیبا می‌تواند این پردازشگر را برای تولید انبوه “تراشه‌های حافظه‌‌ای ۶۴ گیگابایتی ۲ بیت در سِـلی” مورد استفاده قرار دهد. شرکت توشیبا از این فناوری نسل جدید برای توسعه تراشه‌های حافظه‌ای ۶۴ گیگابایتی دو بیت درسلی استفاده کرده که در واقع کوچک‌ترین تراشه حافظه‌ای جهان محسوب می‌شود. ابعاد این تراشه تنها ۹۴ میلی‌متر مربع است. با بهره‌گیری از یک سیستم نگارشی بسیار سریع، می‌توان این تراشه‌های جدید را با سرعت ۲۵ مگابایت در ثانیه از اطلاعات پـُر کرد. با این سرعت، می‌توان گفت این تراشه سریع‌ترین تراشه در کلاس تراشه‌های حافظه‌ای است.
توشیبا در حال توسعه فناوری تراشه‌های سه بیت در سل است این کار با فناوری به کار گرفته شده در تولید تراشه‌های دو بیت در سل انجام می‌شود. این شرکت تصمیم دارد تا پایان سال جاری این فناوری را نیز به تولید انبوه برساند. توشیبا با استفاده از کنترلرهای منطبق با eMMC محصولات سه بیتی و چند سلولی تولید خواهد کرد که برای استفاده در تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند مناسب است. همچنین این شرکت با استفاده از کنترلرهای درایور حالت جامد (SSD) این محصولات را به نحوی ارتقاء می‌دهد که از آن بتوان در تولید نوت‌بوک‌ها و کامپیوترهای شخصی استفاده کرد.
حافظه NAND flash یکی از اجزاء اساسی در محصولات الکترونیک مختلف نظیر کارت‌های حافظه، تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها، کامپیوترهای شخصی و نوت‌بوک‌ها است. استفاده از این حافظه‌ها به شکل فزاینده‌ای رو به افزایش است. با نگاهی به آینده، توشیبا تصمیم دارد در این حوزه به تحقیقات خود ادامه دهد تا به عنوان یکی از پیشروان بازار باقی‌ بماند و همچنین بتواند به نیاز مشتریان خود از طیف‌های گوناگون پاسخ دهد.