نشست همفکری مدیران مجلات علمی پژوهشی فناوری نانو

دومین جلسه بررسی روند حمایت از مجلات علمی پژوهشی در زمینه فناوری نانو‏، چهارشنبه ۵ تیرماه ۹۲، با هدف بررسی مسیر رشد مجلات و ارائه راهکارهای جدید برای ارتقای مجلات، برگزار شد.

دومین جلسه بررسی روند حمایت از مجلات علمی پژوهشی در زمینه فناوری نانو‏، چهارشنبه ۵ تیرماه ۹۲، با هدف بررسی روند رشد مجلات و ارائه راهکارهای جدید برای ارتقای مجلات، با حضور مشاور ستاد نانو و مسئولان هفت مجله علمی پژوهشی برگزار شد.

در این جلسه مهندس رضایی از کارشناسان بخش حمایت تشویقی، گزارشی از روند حمایت از مجلات علمی پژوهشی، شاخص‌های ستاد نانو برای حمایت از مجلات، و پیشرفت‌ها و کاستی‌ها و امتیازات مجلات در یکسال گذشته ارائه داد.

پس از آن دکتر صبوری، رئیس موسسه IBB دانشگاه تهران و مشاور ستاد نانو در زمینه مجلات علمی پژوهشی، به معرفی شاخص‌های ارزیابی مجلات، و ارائه راهکارهایی برای ارتقای آنها پرداخت. دکتر صبوری در این جلسه ضمن مرور نکاتی که لازم است مجلات برای پذیرش در موسسه ISI رعایت کنند، راهکارهایی برای رعایت شاخص‌های مورد نیاز نیز ارائه داد و به سوالات مسئولان مجلات علمی پژوهشی در این خصوص پاسخ گفت.

نمایندگانی از هفت مجله علمی پژوهشی زیر در این جلسه حضور داشتند:
 International Journal of Nano Science & Nanotechnology از انجمن نانوی ایران،
 International Journal of Nano letter از دانشگاه آزاد واحد کرمانشاه،
 Journal of Nanostructure Chemistry از دانشگاه آزاد واحد شهر قدس،
 International Journal of Nano Dimension از دانشگاه آزاد واحد تنکابن،
 International Journal of Bio-Inorganic Hybrid Nanomaterial از دانشگاه آزاد واحد ورامین- پیشوا،
 Nano Medicine Journal از دانشگاه علوم پزشکی مشهد
 Transport Phenomena in Nano & Microscale از دانشگاه واحد سیستان و بلوچستان

گفتنی است ستاد توسعه فناوری نانو مطابق آیین نامه جدید حمایت از نشریات، از مجلات علمی پژوهشی فناوری نانو برای نمایه شدن در موسسه ISI حمایت می‌کند. در پایان این جلسه مقرر شد این جلسات از این پس هر سه ماه یکبار برگزار شود تا مشکلات مجلات با سرعت بیشتری بررسی و راهکارهای جدید ارائه شود.