راهنمای تجاری‌سازی محصولات شرکت‌های کوچک در زمینه تولید انبوه MEMS

هدف این پروژه کمک به شرکت‌ها، به ویژه کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های نوپایی است که به دنبال برنامه‌ریزی تبدیل تحقیق و توسعه در مقیاس کوچک به ساخت سیستم‌های میکرو الکترو مکانیک (MEMS)، حسگرها و سایر قطعات میکروالکترونیک هستند.

بسیاری از شرکت‌های کوچک سازنده مدارها، حسگرها یا سایر ادوات، با مشکل تولید انبوه محصولات خود مواجه هستند. شرکت تسهیلات علم و فناوری نانو مقیاس کورنل (CNF) آمریکا با همکاری مراکز آموزشی و تحقیقاتی دولتی این کشور، به دنبال رفع این مشکل است. CNF با مشارکت مرکز تجاری‌سازی و فناوری سیستم هوشمند (STC) در دانشکده علم و مهندسی نانومقیاس (CNSE) دانشگاه آلبانی، به دنبال کارآمد ساختن فرایند طراحی و کمک به شرکت‌ها برای برنامه‌ریزی تولید انبوه هستند.
 
هدف این پروژه، کمک به شرکت‌ها به ویژه کسب و کارهای کوچک و شرکت‌های نوپایی است که به دنبال برنامه‌ریزی تبدیل تحقیق و توسعه در مقیاس کوچک به ساخت سیستم‌های میکرو الکترو مکانیک (MEMS)، حسگرها و سایر قطعات میکروالکترونیک هستند.

به گفته دون تنانت، مدیر عملیات CNF، «اغلب مردم دارای ایده‌های بزرگ هستند ولی نمی‌دانند به چه نحوی آن را تولید نمایند». «ما به دنبال این هستیم که مردم بتوانند با حداکثر سرعت ممکن آن را تولید کنند».
 
کلید این معضل یک «نقشه» (tool map) است که کریستوفر آلفا از دانشمندان CNF آن را طراحی کرده است. این نقشه، راهنمای شرکت‌هایی است که طراحی ادوات خود را در CNF انجام داده اما می‌خواهند با همکاری  STC ، ادوات خود را به تولید انبوه رسانده و آماده تجاری‌سازی نمایند.

به گفته تنت، این مشارکت هنور در مراحل اولیه خود قرار دارد. امید است که چنین مدلی در سایر حوزه‌های شبکه زیرساخت ملی فناوری‌نانو نیز توسعه یابد.