انتشار گزارشی درباره حجم بازار نانوکامپوزیت‌ها تا سال ۲۰۱۸

اخیرا گزارشی درباره میزان تقاضای بازار نانوکامپوزیت‌ها بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ به چاپ رسیده است که در آن نرخ رشد تقاضای این مواد و همچنین حجم بازار آن در حوزه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته است.

شرکت ترانسپرنسی مارکت ریسرچ (Transparency Market Research) اخیرا گزارشی درباره روندها و پیش‌بینی‌های بازار فناوری نانو از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، تقاضا برای نانوکامپوزیت‌ها که در سال ۲۰۱۱ بیش از ۱٫۹۱ میلیارد دلار بوده به ۵٫۹۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ خواهد رسید که نرخ رشد سالانه آن (CAGR) از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ به رقم ۱۸ درصد می‌رسد. از نظر حجم، بازار جهانی نانوکامپوزیت‌ها بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ به رقم ۱۷٫۵ درصد خواهد رسید. یکی از دلایلی که موجب افزایش تقاضا شده، نیاز به افزایش ایمنی خودروها و همچنین مواد سبک‌تر برای عملکرد بهتر خودرو‌ها است، این عامل فاکتور مهمی در افزایش تقاضا در بازار طی چند سال گذشته شده است. عامل دیگری که موجب افزایش تقاضا در سال‌های آتی خواهد شد نیاز ساختمان‌ها به نانوکامپوزیت‌ها است. همچنین صنعت نیمه‌هادی و الکترونیک نیز از دیگر متقاضیان اصلی نانوکامپوزیت طی سال‌های آتی خواهند شد. البته در حالی که شاهد رشد تقاضا در بازار خواهیم بود، در برخی حوزه‌ها نیز به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، موانعی نیز برای صنایع مصرف‌کننده این نانوکامپوزیت‌ها بوجود خواهد آمد.
نانوکامپوزیت‌ها ترکیباتی هستند که به عنوان پـُـرکننده در مواد دیگر استفاده می‌شوند. یکی از رایج‌ترین مواد پرکننده نانورس‌ها ( نظیر لاپونیت و مونت‌موریلونیت ) هستند که تقاضای بسیاری برای آنها در سراسر جهان وجود دارد. در سال ۲۰۱۱، نانورس بیش از ۴۱ درصد از بازار جهانی نانوکامپوزیت‌ها را به خود اختصاص داده بود. بر اساس این گزارش پیش بینی می‌شود که تقاضا برای این ماده بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ سالانه ۱۷٫۴ درصد رشد داشته باشد. طی سال‌های آتی فیبرهای شیشه‌ای و فلزی نیز تقاضای بسیاری خواهند داشت. نویسندگان این گزارش معتقداند که نانولوله‌های کربنی، گرافن و نانوفیبرها نیز رشد قابل توجهی در این دوره شش ساله خواهند داشت.
صنایع پلاستیک، پزشکی، نظامی، بسته‌بندی، دفاعی، آب و محیط‌زیست تقاضای بیشتری را برای نانوکامپوزیت‌ها خواهند داشت. در صنعت خودرو از نانوکامپوزیت‌ها برای تولید شیشه جلوی خودرو، داشبورد و بخش‌های داخلی درب استفاده می‌شود. همچنین از نانوکامپوزیت‌ها در تولید مدارات الکترونیکی استفاده می‌شود.
برای تهیه این گزارش با عنوان Nanocomposites (Carbon Nanotubes, Polymer Metal Fiber, Nanofibers, Graphene, Nanoplatelet and Others) Market for Automotive, Aviation, Electronics, Energy, Construction, Healthcare, Plastics, Military, Consumer Goods and Other Applications – Global Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast, 2012 – 2018″ به آدرس http://de.transparencymarketresearch.com/ مراجعه نمایید.