دستگاه لایه‌نشانی با قابلیت استفاده صنعتی و تحقیقاتی

اخیرا دستگاه لایه‌نشانی جدیدی توسط شرکت بنک به بازار عرضه شده است که هم قابلیت استفاده در تحقیقات آزمایشگاهی و هم تولید صنعتی را داراست.

شرکت بنک (Beneq) اخیرا سیستمی برای تسهیل وارد کردن محصولات لایه نازک به بازار ارائه کرده است. این سیستم می‌تواند خطر توسعه محصولات جدید را کاهش داده و مسیر ایمنی را برای تولید انبوه و صنعتی محصولات ایجاد کند. این سیستم جدید می‌تواند فناوری‌های تجاری متعددی را تحت پوشش قرار دهد. سیستم لایه‌نشانی جدید شرکت بنک یک روش مقرون به صرفه برای افزایش حجم تولید محصولات لایه‌های نازک است. تولیدکنندگان در مراحل مختلفی می‌توانند از این سیستم استفاده کنند، برای مثال این سیستم در مرحله تولید اولیه یک محصول، تولید نمونه اولیه و حتی در تولیدات صنعتی قابل استفاده است.
شرکت بنک بیش از ۳۰ سال در بخش تولید پوشش‌های لایه نازک تجربه دارد به طوری که محصولات آن در حوزه‌های مختلفی نظیر پزشکی، نظامی، هوافضا، اپتیک، الکترونیک و فتوولتائیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. سامپو آهونن از مدیران شرکت بنک می‌‌گوید آزمایشگاه ما با داشتن بیش از ۱۰ هزار مترمربع فضا، دارای شرایط تولید صنعتی و نیمه‌صنعتی لایه‌های نازک است. از این فضا، ۲۰۰۰ مترمربع آن مربوط به اتاق تمیز و استقرار واحدهای تجهیزات ALD تحقیقاتی و صنعتی است. این ادوات دارای استاندارد ایزو ۹۰۰۱:۲۰۰۸ هستند. در این فضا ما امکان پاسخ‌دهی به نیاز مشتریان خود را دارا هستیم.
سیستم‌های پوشش‌دهی شرکت بنک دارای قابلیت پوشش‌دهی آئروسل‌ها، کندوپاش، لایه‌نشانی نیکل بدون الکترون، الگودهی فتولیتوگرافی، لایه‌نشانی لایه اتمی (ALD) و پردازش شیشه است.
شرکت بنک یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه تولید ادوات و تجهیزات ایجاد لایه نازک بوده و همچنین برترین شرکت‌ تولیدکننده نمایشگر‌های الکترولومینسانس لایه نازک است. دستگاه‌های ساخت شرکت بنک می‌تواند برای لایه‌نشانی روی پیل‌های فتوولتائیک، ادوات الکترونیکی انعطاف‌پذیر، شیشه‌های منعطف و دیگر حوزه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این شرکت دارای محصولاتی برای افزایش کارایی سیلیکون بلوری، پیل‌های خورشیدی لایه نازک، شیشه‌های حاوی اکسید رسانای شفاف بوده و همچنین قادر به ارائه فناوری برای افزایش دوام شیشه‌های مورد استفاده در صفحات لمسی است. این شرکت دارای چندین نوآوری در بخش لایه‌نشانی است برای مثال محصول nAERO® را در حوزه لایه نشانی آئروسل اتمسفری ارائه کرده است.
برای اطلاع بیشتر از محصولات این شرکت به آدرس www.beneq.com مراجعه فرمائید.