SEM رومیزی مجهز به EDS با قدرت تفکیک ۱۷ نانومتر

یک شرکت تولیدکننده SEM رومیزی، محصول جدید خود را که مجهز به EDS است به بازار معرفی کرده است. بزرگنمایی این دستگاه ۱۰۰ هزار برابر و قدرت تفکیک آن ۱۷ نانومتر است.

شرکت فنوم وورد (Phenom-World) اخیرا نسل جدیدی از دستگاهSEM رومیزی خود را به بازار عرضه کرده است. با این محصول، این شرکت موقعیت خود را در بازار تجهیزات SEM رومیزی تثبیت می‌کند. این سیستم جدید دارای بزرگنمایی ۱۰۰ هزار برابر بوده و قدرت تفکیک ۱۷ نانومتری دارد با این ویژگی‌ها، SEM قادر است اطلاعات بیشتری نسبت به سیستم‌های قبلی درباره نمونه ارائه کند.
میکروسکوپ‌های SEM ساخت شرکت فنون وورد به شکلی طراحی می‌شوند که استفاده ازآنها بسیار راحت است. از سوی دیگر این SEMها بسیار کوچک و سریع هستند و قادراند تا نتایجی با کیفیت بالا مطابق استانداردهای رایج ارائه دهند. بسیاری از چالش‌های موجود در مدل‌های قدیمی‌تر، در این سیستم مرتفع گردیده است. روی این مدل جدید شناساگر EDS ویژه‌ای نصب شده که مجهز به نرم‌افزاری آنالیز عنصری است، این مجموعه در نهایت موجب می‌شود تا این SEM بتواند عناصر مختلف را در نمونه شناسایی کند. روش‌ها و نرم‌افزارهای مورد استفاده در این SEM به نحوی است که امکان رسیدن به بزرگنمایی ۴۵۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰۰ برابر وجود دارد. با در نظر گرفتن قدرت تفکیک ۱۷ نانومتری در این دستگاه، می‌توان انتظار داشت که این SEM بتواند در حوزه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
طراحی این دستگاه بسیار منحصر به فرد بوده به طوری که امکان نصب شناساگر EDS روی آن فراهم شده است، این طراحی به همراه نرم‌افزارهای موجود روی این سیستم موجب شده تا کار با این SEM بسیار ساده شده و سرعت تصویربرداری و تحلیل نتایج افزایش یابد. EDS شناساگری است که می‌تواند پرتوهای اشعه ایکس تولید شده در اثر برخورد الکترون با نمونه را جذب کند. منبع الکترونی مورد استفاده در این SEM موسوم به Phenom CeB6، می‌تواند مقدار اشعه ایکس بیشتری تولید کند، با استفاده از نرم‌افزار ویژه EDS این دستگاه می‌تواند عناصر موجود در نمونه را شناسایی کند. علاوه براین، این SEM مجهز به یک سیستم ارائه نقشه عنصری است که می‌تواند پراکندگی عنصری را در نمونه نشان دهد. عناصر انتخاب شده با قدرت تفکیک دلخواه کاربر قابل شناسایی است، از سوی دیگر کاربر می‌تواند عناصر مورد نظر خود را در هر زمان، در حین تصویربرداری یا بعد از آن، به سیستم اضافه کند.