همکاری مشترک برای تجاری‌سازی نانوکامپوزیت‌ها

شرکت پودرمت همکاری مشترکی با چند سازمان دولتی در آمریکا آغاز کرده است تا فناوری‌های جدید خود را تجاری‌سازی کند. فناوری‌های این شرکت نوعی نانوکامپوزیت بوده که می‌توان از آن برای افزایش دانسیته انرژی باتری‌ها استفاده کرد.

شرکت آباکان (Abakan) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه پوشش‌های پیشرفته و محصولات فلزی است. این شرکت اعلام کرده که پودرمت (Powdermet)، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه آباکان، قصد دارد تا همکاری مشترکی با آژانس‌های دولتی انجام دهد. در قالب این همکاری مقرر شده تا نانوکاموپوزت‌های موسوم به EnCompTM Energetic و EMComPTMMicrocomposite تجاری‌سازی شوند. این آژانس‌ها قصد دارند تا از این نانوکامپوزت‌ها در تولید ادوات ذخیره‌سازی انرژی با دانسیته بالا و همچنین تولید لولا‌هایی با مصرف انرژی پایین مورد استفاده قرار گیرند.

محصول خروجی این شرکت می‌تواند در حوزه‌هایی نظیر انرژی، دفاعی و حمل و نقل مورد استفاده قرار گیرد. رابرت میلر از مدیران این شرکت می‌گوید پودرمت در پی‌ نوآوری‌های متعدد در طول یک دهه گذشته بوده است، در نتیجه تجربیات و یافته‌های ما موجب شده تا شرکایی از بخش‌های مختلف برای همکاری مشترک به ما بپیوندند. در حال حاضر این شرکت روی تجاری‌سازی یافته‌های اخیر خود است، یافته‌هایی که ماحصل تحقیق و توسعه دانشمندان این شرکت است. ما انتظار داریم که بازاری چند میلیارد دلاری از صنایع مختلف برای این مواد ایجاد شود.

محصول EnCompTM Energetic یک نانوکامپوزیت است که می‌تواند موجب بهبود دانسیته انرژی و دانسیته توان باتری‌ها شود. در حال حاضر این شرکت در تلاش است تا از این نانوکامپوزیت برای تولید باتری‌های بادوام که امکان تولید ولتاژ بالا در طولانی مدت را دارند، استفاده کند. پودرمت از نانوذرات سنتز شده برای تولید این نانوکامپوزیت استفاده می‌کند که در نهایت ماده‌ای دی الکتریک با دانسیته انرژی ۲۰ تا ۳۰ J/CC بدست آید. این ویژگی موجب شده تا پتانسیل‌هایی برای بهبود باتری‌ها فراهم شده تا بتوان از آنها در خودروها و دیگر ادوات قابل حمل و نقل استفاده شود.

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده توسط نانومارکت، تا سال ۲۰۱۷ بازار نانودی‌‌الکتریک‌ها به ۵۰۰ میلیون دلار خواهد رسید. این نانودی‌الکتریک‌ها می‌توانند جایگزین قطعات موجود در باتری‌های فعلی شده و در صنایعی نظیر الکترونیک و خودروسازی استفاده شوند. انتظار می‌رود بین ۵ تا ۷ سال آینده بازار این مواد به یک میلیارد دلار برسد.