تولید گریدهایی از جنس اکسید گرافن برای تصویربرداری TEM

گریدهای مسی با روکش پلیمری یکی از رایج‌ترین ادوات مورد استفاده در تصویربرداری TEM است. شرکت آگار یکی از تولیدکنندگان این نوع گریدها است. این شرکت اخیرا گریدهایی با روکشی از جنس گرافن تولید کرده است. این گریدها بسیار نازک بوده و هدایت الکتریکی بالایی دارند. استفاده از آنها قدرت تفکیک تصویر را افزایش می‌دهد.

شرکت آگار ساینتیفیک (Agar Scientific) یکی از تولیدکنندگان اصلی ادوات مصرفی میکروسکوپ الکترونی عبوری شناخته شده که گرید یکی از این محصولات است. این شرکت موفق به ساخت گریدهای جدیدی برای میکروسکوپ الکترونی عبوری شده‌است. این گریدها از جنس اکسید گرافن بوده که با همکاری گروه میکروسکوپی نیل واتسن در دانشگاه وارویک ساخته شده‌است. از این پس، گریدهای حاوی اکسید گرافن نیز به لیست محصولات این شرکت افزوده خواهد شد. مزیت اصلی این گریدهای جدید در استحکام مکانیکی آن است. در واقع این گریدها در عین نازک بودن، مستحکم بوده و هدایت الکتریکی و گرمایی بالایی دارند. شرکت آگار این نوع جدید گرید را در دو مدل هولی و لیسی آماده و به بازار عرضه کرده است. مدل‌های دیگر گرید اکسید گرافنی نیز ساخته شده که به زودی وارد بازار می‌شود.
فیلم‌های اکسید گرافن تولید شده توسط آگار آب‌دوست بوده و برای تصویربرداری از نانوذرات، نانوسیم‌ها و سوسپانسیون‌ها بسیار ایده‌آل است. از آنجایی که عدد اتمی این ترکیب پایین بوده و ضخامت آن کم است در نتیجه کنتراست بهتری نسبت به گریدهای معمولی ایجاد می‌کند. برای مطالعه در مود کرایو (cryo–TEM) گریدهای این شرکت بسیار مناسب است. در مود کرایو، لایه نازکی از یخ در سطح اکسید گرافن ایجاد می‌شود که نازک بودن آن موجب افزایش کنتراست تصویر شده و در نهایت قدرت تفکیک ساختار مورد مطالعه را بهبود می‌دهد.
این گریدها با همکاری نیل واتسن ساخته شده‌است، واتسن و همکارانش روی برهمکنش گرافن با مولکول‌ها، اتم‌ها و خوشه‌ها کار می‌کنند. این گروه در جستجوی روش‌های استفاده از گرافن در ادوات مختلف هستند. گرافن دارای مزایای متعددی در فرآیند برهمکنش با دیگر مواد است. برای مثال به دلیل نازک بودن و شفاف بودن نسبت به الکترون، می‌توان ذرات مختلف را روی آن قرار داد و تصاویری شفاف با قدرت تفکیک بالا زیر میکروسکوپ TEM بدست آورد. گرافن را می‌توان عامل‌دار کرد و تاثیر اصلاح سطح را در برهمکنش مولکولی مطالعه کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت لیست قیمت به آدرس www.agarscientific.com مراجعه فرمایید.