حافظه۱۶ نانومتری برنده جایزه نشست سالانه حافظه‌های فلش

شرکت میکرون تکنولوژی، برنده جایزه خلاقانه‌ترین محصول در نشست Flash Memory Summit شد. این جایزه هر ساله به محصول یا فناوری در حوزه طراحی و ساخت فلش اختصاص داده می‌شود که خلاقیت و عملکرد بالاتری نسبت به دیگر محصولات داشته باشد.

شرکت میکرون تکنولوژی (Micron Technology) اعلام کرد که فناوری پردازش ۱۶ نانومتری NAND برنده جایزه خلاقانه‌ترین طراحی ساخت حافظه‌ها در نشست Flash Memory Summit شده‌است که این فناوری منجر به ساخت کوچکترین حافظه‌های ۱۲۸ گیگابایتی سل چند سطحی (MLC) شده‌است. این نشست و جایزه اختصاصی آن، فرصت مناسبی در اختیار صنایع قرار می‌دهد تا محصولات خلاقانه خود را در معرض دید قرار داده و همچنین به بازدیدکنندگان نشان دهند که این محصولات چگونه می‌توانند روانه بازار شوند.
حافظه ۱۲۸Gb MLC NAND یک نوع حافظه SSDs بوده که به عنوان فلش قابل حمل، مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این حافظه می‌توان در دستگاه‌های بسیار نازک نظیر تلفن‌های همراه و ذخیره‌کننده‌های اطلاعات استفاده کرد. این حافظه دارای بالاترین تعداد بیت در مترمربع بوده و هزینه تولید آنها با فناوری‌های فعلی بسیار اندک است. با این فناوری جدید می‌توان ۶ ترابایت اطلاعات را روی یک ویفر ذخیره‌سازی کرد.
گلن هاوک از مدیران این شرکت می‌گوید: ما از این که محصول‌مان برنده جایزه این نشست شده بسیار شادمان هستیم. این فناوری می‌تواند موقعیت ما را در بازار تولید حافظه‌های ۱۲۸Gb MLC حفظ کند. این فناوری بسیار مقرون به صرفه بوده و برای سرمایه‌گذاری جذابیت زیادی دارد.
محصولات ارائه شده در این نشست توسط یک تیم داوری از خبرگان صنایع مورد بررسی قرار می‌گیرد. شاخص‌های مورد نظر برای ارزیابی محصولات به قرار ذیل هستند:
– هدفمند بودن محصول یا فناوری
– راه‌گشا بودن فناوری و داشتن خلاقیت در طراحی وساخت
– اهمیت آن از نظر فنی یا کسب وکار
داوران این مسابقه با محصولات متعددی روبرو هستند که از کیفیت و خلاقیت بالایی در طراحی و ساخت آنها استفاده شده‌است، بنابراین انتخاب گزینه برتر کاری دشوار است. جی کارمر داور ارشد این مسابقه می‌گوید: ما از این که محصول ۱۶nm NAND شرکت میکرون را به عنوان برنده انتخاب کردیم خوشحال هستیم؛ فناوری مورد استفاده در ساخت این محصول منجر به تولید کوچکترین حافظه‌های ۱۲۸ گیگابایتی سل چند سطحی (MLC) شده است.
روز ۱۴ آگوست از شرکت میکرون در نمایشگاه برپاشده در حاشیه این نشست تقدیر شد. برای مشاهده لیست کامل برندگان این نشست می‌توانید به آدرسwww.flashmemorysummit.com مراجعه کنید. نشست Flash Memory Summit تنها کنفرانس ویژه حافظه‌های فلش در جهان است که به فناوری‌ها و کاربردهای فلش اختصاص دارد.