حضور هفت مجله در بخش نشریات ششمین جشنواره نانو

در ششمین جشنواره فناوری نانو علاوه بر ماهنامه فناوری نانو شش مجله معتبر دیگر نیز در حوزه نانو، در بخش نشریات نمایشگاه حضور دارند.

در ششمین  جشنواره فناوری نانو علاوه بر ماهنامه فناوری نانو شش مجله Nanomededicine journal ،IJBI HNT Terannsport phenomena in nano and micro scales ،International Nano letter ،IJNN و Nano Structure in chemistry در بخش نشریات نمایشگاه حضور دارند.

ماهنامه فناوری نانو با ۱۲ سال سابقه انتشار، شماره ۱۹۲ ماهنامه خود را ویژه ششمین جشنواره فناوری نانو به چاپ رسانده و در این نمایشگاه به صورت رایگان عرضه داشته است.همچنین آرشیو شماره‌های پیشین ماهنامه نیز برای متقاضیان در ایام نمایشگاه قابل تهیه است.
این ماهنامه با هدف بازتاب دستاوردهای داخلی و خارجی در حوزه نانو به انتشار مطالب در قالب اخبار و مقالات، گفت‌وگو و گزارش می‌پردازد.
لازم به ذکر است مقالات پیش از انتشار توسط یک تیم داوری از دانشگاه شریف و یک گروه از کارشناسان ستاد نانو داوری می‌شوند. از بخش‌های گفت و گو محور این ماهنامه می‌توان به گفت وگو با کارآفرینان برتر اشاره داشت.

Nanomedicine journal مجله‌ای در حوزه نانو پزشکی است که هر سه‌ماه یکبار بار به صورت آنلاین توسط دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد منتشر می‌شود. این مجله شامل مقالات معتبر در زمینه‌های نانوپزشکی، نانودارورسانی، نانوبیوتکنولوژی و کاربردهای آن در پزشکی است.

فصل‌نامه IJBI HN با چهار محور اصلی نانومواد هیبریدی، کاربردهای نانومواد، سنتز و شناسایی نانومواد و نانو محاسباتی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین-پیشوا چاپ و به صورت الکترونیکی نیز عرضه می‌شود.
گفتنی است تاکنون ۶ جلد از این فصل‌نامه به چاپ رسیده است. همچنین این مجله علاوه بر ستاد توسعه فناوری نانو از سوی وزارت علوم و تحقیقات مورد تائید قرار گرفته است.

مجله Terannsport phenomena in nano and micro scales یک نشریه تخصصی در زمینه مهندسی مکانیک و شیمی است که در پژوهشکده فناوری نانو دانشگاه سیستان و بلوچستان به صورت نیم‌سالانه به چاب می‌رسد.

مجله International Nano letters که مجموعه مقالات انتشارات اشپرینگر را در حوزه نانو منتشر می‌کند، توسط دانشگاه آزاد کرمانشاه از سال ۲۰۱۱ به صورت فصل‌نامه به چاپ می‌رسد‌.

IJNN نیز در تمام زمینه‌های نانو از سال ۲۰۰۵ توسط انجمن نانوفناوری ایران منتشر می‌شود. همچنین فصل‌نامه Nano Structure in chemistry نیز از سال ۲۰۱۱ در زمینه‌های شیمی، نانوساختارها، مهندسی، پزشکی و غیره به همت دانشگاه آزاد شهر قدس به صورت open source در سایت (JNanochemistry .com) قرار دارد.

در ششمین جشنواره فناوری نانو در بخش نشریات نانو مجله پیام‌نمای فناوری نانو نیز حضور دارد. این مجله از سال ۸۸ با همکاری ستاد توسعه نانو بر روی پیام‌نمای شبکه دو سیما قرار گرفته است و به صورت هفتگی به روز می‌شود. باتوجه به مخاطبان عمومی این پیام‌نما مطالب آن به زبان ساده و کاربردی بیان می‌شود. همچنین مسابقه‌ای نیز به صورت پیامکی در پایان هر هفته در خصوص مطالب ارائه شده برگزار می‌شود.