ارائه دستاوردهای دانشجویی فناوری نانو در غرفه انجمن‌های علمی

امسال ۱۵ نهاد ترویجی در غرفه انجمن‌های علمی حضور دارند که به نمایندگی از یکی از دانشگاه‌ها و مراکز فعال خدمات خود در حوزه نانو را عرضه کرده‌اند.

نهادهای ترویجی در قالب انجمن‌های علمی با حضور در ششمین جشنواره و نمایشگاه فناوری نانو ضمن ارائه فعالیت‌های دانشجویی خود در زمینه فناوری نانو، بستری را جهت انتقال مطالب در حوزه نانو فراهم کرده‌اند. در این نمایشگاه ۱۵ انجمن علمی از دانشگاه‌های مختلف حضور دارند.

ستاد توسعه فناوری نانو در قالب نهادهای ترویجی فناوری نانو هرساله غرفه‌ای را به صورت رایگان در اختیار این نهادهای فعال  قرار می‌دهد تا آنها بتوانند با استفاده از حمایت‌های ستاد نانو و فضای جشنواره به ارائه و معرفی دستاوردها و فعالیت‌های خود بپردازند.

در واقع در این غرفه تعاملی بین فضاهای علمی و مخاطب‌های عمومی ایجاد شده است. در غرفه انجمن‌های علمی دانشجویان تلاش می‌کنند ترویج و آموزش نانو رانیز داشته باشند.

گفتنی است غرفه انجمن‌های علمی فضایی کاملا شاداب و فعال است که می‌توان لذت انتقال فناوری نانو به جامعه را در آن مشاهده کرد.

در غرفه انجمن‌های علمی جشنواره امسال ثبت‌نام از متقاضیان شرکت در پنجمین دوره مسابقات نانو با تخفیف ۵۰ درصدی انجام می‌گیرد. هریک از نهادهای ترویجی دوره‌های آموزشی مختلفی را برگزار می‌کنند و هر فرد با هر توان مالی می‌تواند در دوره‌های مختلف آموزشی ثبت‌نام و شرکت کند.
لازم به ذکر است افرادی می‌توانند در دوره‌های برگزارشده از سوی نهادهای ترویجی شرکت کنند که متقاضی شرکت در مسابقه ملی نانو باشند.

باتوجه به اینکه تعداد برگزیدگان نهایی مسابقه از هر نهاد یکی از معیارهای ارزیابی نهادهاست و افرادی که گواهی تدریس دریافت کنند برای آن نهاد امتیاز محسوب می‌شوند، نهادها کیفیت دوره‌های خود را جهت آموزش افراد توانمندتر برای مسابقات ملی نانو با استفاده از اساتید و آموزش‌های بهتر افزایش می‌دهند.
 
انجمن نانوپزشکی دانشگاه علوم پزشکی دزفول، انجمن‌های نانو دانشگاه مشهد، دانشگاه شیراز، دانشگاه زنجان، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه خواجه نصیر طوسی، دانشگاه همدان و دانشگاه‌های آزاد اسلامی واحدهای ورامین – پیشوا، اراک، زنجان، گچساران، رشت، دانشگاه علمی کاربردی آباده، سازمان بسیج علمی پژوهش و فناوری استان البرز و شرکت دانش بنیان نانوفناوران ۱۵ نهاد شرکت کننده در غرفه انجمن‌های علمی ششمین جشنواره فناوری نانو را تشکیل می‌دهند.