رونمایی از دستگاه تولید نانوفیبر با قابلیت تولید نانوفیبرهای همتراز

شرکت کونیپرو (Contipro) دستگاه جدیدی را برای تولید نانوفیبر و نانوذره ساخته و رونمایی کرده است. این شرکت یک نمونه از این دستگاه را در آزمایشگاهی برای استفاده عموم و انجام تست قرار داده است. مشتریان می‌توانند نانومواد مورد نظر خود را با مواد اولیه دلخواه توسط این دستگاه تولید کرده و سپس با میکروسکوپ الکترونی موجود در همین آزمایشگاه مورد بررسی قرار دهند.

شرکت کونیپرو (Contipro) در اوایل اکتبر امسال از دستگاه جدید خود رونمایی خواهد کرد. این دستگاه یک سیستم تولید‌کننده نانوفیبر و نانوذره است که می‌تواند محصولاتی را برای استفاده در حوزه‌های مختلف تولید کند. بخش‌هایی نظیر پزشکی نیز می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند.
این شرکت یک آزمایشگاه ویژه برای مشتریان خود ایجاد کرده است به طوری که مشتریان در یک بازه زمانی مشخص می‌توانند به این آزمایشگاه مراجعه کرده و نانومواد مورد نظر خود را سنتز کنند. این آزمایشگاه در جمهوری چک واقع شده که در فضایی به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع است. مقرر شده‌است تا این آزمایشگاه گسترش یافته و به یک مجتمع تحقیقاتی تبدیل شود. تاسیس این آزمایشگاه به مشتریان فرصت می‌دهد تا بتوانند نانوفیبرهای مورد نظر خود را از مواد اولیه مورد نیاز خود تهیه کنند این فرآیند یک فرصت تست تولید با شرایط دلخواه برای مشتریان است. همچنین مشتریان می‌توانند محصولات تولید شده را با یک میکروسکوپ الکترونی بسیار مدرن مورد بررسی قرار دهند.
تیم تحقیقاتی این شرکت در حوزه فناوری‌نانو، مهندسی بافت، ترمیم زخم و ترکیبات ضد پیری تخصص ویژه‌ای دارند. متخصصان مهندسی بافت در این شرکت با اصلاح شیمیایی زیست‌پلیمرها موفق شدند نانوساختارهای جدیدی را برای استفاده در پزشکی تولید کنند.
کونیپرو یک شرکت مادر بوده که چندین شرکت به صورت زیرمجموعه در حوزه‌های زیست‌فناوری دارد. .۴SPIN دستگاه جدید این شرکت، قادر است از مواد اولیه سخت نانوفیبر تولید کند. نانوفیبرهای تولید شده توسط این دستگاه بسیار تراز هستند. با استفاده از روش‌های معمول ۸۰ درصد از نانوفیبرها در یک راستا هستند در حالی که با این روش جدید ۹۷ درصد از نانوفیبرها در یک راستا خواهند بود. همچنین امکان تولید نانوفیبرهای کواکسیال با این روش وجود دارد. مسئولان شرکت کونیپرو اعلام کرده‌اند که این دستگاه می‌تواند در اتاق تمیز مورد استفاده قرار گیرد؛ بنابراین برای تولید دارو بسیار مناسب است. پژوهشگران شرکت کونیپرو در حال کار روی ساخت نمونه اصلی این دستگاه هستند.