نانوپوششی شفاف و مقاوم در برابر خراشیدگی برای تولید نمایشگرها

شرکت نیسان کمیکال اینداستریز نانوپوشش جدیدی را تولید کرده که برای تولید نمایشگرها بسیار ایده‌آل است. این نانوپوشش که از ترکیب پلیمر و نانوذرات تشکیل شده دارای مقاومت در برابر خراش است.

شرکت نیسان کمیکال اینداستریز (Nissan Chemical Industries) در نمایشگاه CEATEC JAPAN 2013 از یکی از محصولات جدید خود رونمایی خواهد کرد. این محصول یک پوشش عامل‌دار برای استفاده در تلفن‌های همراه، تبلت‌ها و کامپیوترهای شخصی است. در این پوشش از نانوذرات آلی شاخه‌دار استفاده شده‌است. این محصول دارای ویژگی‌های زیر است:

۱-    این پوشش دارای مقاومت در برابر خراشیده شدن است به طوری که اگر ضخامت آن نصف محصولات فعلی باشد (۲-۳ میکرون) می‌تواند در برابر سیم ظرف‌شویی مقاومت کند. در عین حال، این محصول دارای سطح لیز و صافی است.

۲-    این پوشش که در برابر پرتوهای فرابنفش پخته می‌شود، دارای ضریب انعکاس بالایی است (۱٫۷۹ در طول موج ۵۵۰ نانومتر)، در حالی که در ساختار آن از مواد آلی استفاده شده‌است. در صورتی که این پوشش روی نانوسیم‌های نقره یا اکسید قلع تیتانیوم قرار داده شود، می‌توان مات شدگی را در صفحات نمایش به حداقل رساند. نانوسیم‌های نقره و اکسید قلع تیتانیوم به‌عنوان الکترود در فیلم‌های شفاف نمایشگرها استفاده می‌شود.

۳-    این پوشش برخلاف پوشش‌های فلئوردار می‌تواند روی لایه‌های مختلف قرار گیرد و در آن لایه‌ها ایجاد خواص ضد اسید کند. اگر لایه زیرین دارای ضریب انعکاس بالا باشد، در نهایت ساختاری ایجاد می‌شود که اثر انگشت روی آن زیاد به چشم نمی‌آید.

۴-    در این پوشش، از پلیمر شاخه‌دار حاوی گروه‌های آمونیومی و نانوذرات پالادیم استفاده شده‌است. این ترکیب دارای ویسکوزیته پایینی بوده و می‌توان در آبکاری‌های نیکل و مس روی سطوح غیرهادی نظیر شیشه از آن استفاده کرد. بخش مورد نظر ابتدا با این پلیمر پوشش داده می‌شود و سپس با آبکاری تنها آن بخش پوشش‌دهی می‌شود.

درباره شرکت Nissan Chemical Industries
شرکت Nissan Chemical Industries در سال ۱۸۸۷ برای فعالیت در حوزه تولید کودهای شیمیایی تاسیس شد. این شرکت با ارائه ایده‌های نو روی حوزه‌های مختلف، به دنبال فرصت‌های جدید کسب و کار بود. این شرکت در حال حاضر در سه بخش مختلف فعالیت دارد: مواد عاملی (آلی، معدنی و الکترونیکی)، علوم زیستی (حشره‌کش‌ها و مواد دارویی) و مواد شیمیایی.