همکاری سامسونگ و گلوبال فوندریز برای تولید فناوری ۱۴ نانومتری

شرکت الکترونیک سامسونگ و گلوبال فوندریز در قالب یک همکاری راهبردی جدید، به دنبال تولید فناوری پردازش ۱۴ نانومتری FinFET هستند.

شرکت الکترونیک سامسونگ و گلوبال فوندریز در قالب یک همکاری راهبردی جدید، به دنبال تولید فناوری پردازش ۱۴ نانومتری FinFET هستند. برای اولین بار، پیشرفته‌ترین فناوری ۱۴ نانومتری FinFET صنعت نیمه‌هادی‌ها، توسط شرکت‌های سامسونگ و گلوبال فوندریز عرضه خواهد شد و مشتریان می‌توانند آن را در اقصی نقاط جهان و از طریق منابع مختلف خریداری نمایند.
در چارچوب این همکاری جدید، شرکت‌های پیشگام دنیا در زمینه تولید نیمه هادی‌ها، تولید این فناوری جدید را در کشورهای کره‌جنوبی و ایالات متحده آمریکا آغاز خواهند کرد.
فناوری ۱۴ نانومتری پردازش FinFET، که توسط شرکت سامسونگ توسعه یافته است، تحت لیسانس شرکت گلوبال فوندریز، با اتکا بر یک پلت‌فورم فناوری، به تولید انبوه خواهد رسید.
به گفته لیسا سو، مدیر عمومی و معاون ارشد شرکت Global Business Units، «این همکاری بی‌سابقه، باعث ایجاد یک ظرفیت جهانی برای تولید فناوری ۱۴ نانومتری FinFET شده و این امکان فراهم می‌شود تا این فناوری ابداعی در تولید فناوری‌های جدید استفاده شود».
به گفته استفان وو، رییس شرکت System LSI، «از طریق این همکاری جدید، کسب و کار این شرکت رونق پیدا کرده و مدلی توسعه پیدا خواهد کرد که به خواسته‌های مشتریان پاسخ داده خواهد شد».
به گفته سانجا جا، مدیر عامل شرکت گلوبال فوندریز، «در قالب این همکاری، امکان تولید فناوری ۱۴ نانومتریFinFET فراهم می‌شود».