واگذاری امتیاز استفاده از پتنت‌های مربوط به گرافن و نانولوله‌کربنی

پس از اعلام رسمی فروش پتنت‌های شرکت بایر متریال ساینس (Bayer MaterialScience)، از میان درخواست‌کنندگان، شرکت فیوچر کربن موفق به امضاء قرارداد خرید این پتنت‌ها شد. پتنت‌های شرکت بایر در حوزه نانولوله‌کربنی و گرافن است.

شرکت بایر متریال ساینس (Bayer MaterialScience) پس از مدت‌ها تحقیق روی نانولوله‌های کربنی و گرافن که منجر به ثبت پتنت‌هایی در این حوزه‌ شده بود، تمامی حقوق مربوط به این پتنت‌ها را واگذار کرد. شرکت فیوچرکربن (FutureCarbon GmbH) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ی مواد کامپوزیتی مبتنی بر کربن، حق استفاده از این پتنت‌ها را خریداری کرده است. این دو شرکت توافق‌ نامه مشترکی برای این کار امضاء کرده‌اند که جزئیات مالی آن منتشر نشده است.
پاتریک توماس، مدیرعامل شرکت بایر متریال ساینس، می‌گوید: «ما خوشحالیم که شرکت فیوچرکربن که یکی از شرکای ما در شبکه توسعه ی اینو سی‌ان‌تی (Inno.CNT) است، خریدار نتایج تحقیقات ماست. ما اطمینان داریم که این فناوری وارد مسیری شده که پتانسیل‌های کاربردی بسیاری در انتظار آن است؛ به خصوص این که شرکتی همچون فیوچرکربن متولی تجاری‌سازی آن شده است».
فیوچرکربن یکی از شرکت‌های پیشرو و خلاق در ارائه کامپوزیت‌های کربنی است. این شرکت به عنوان یکی از متخصصان اصلی در حوزه ی مواد کربنی، به دنبال بهره‌ گیری از خواص کربن در محصولات مختلف است.
والتر شوتز می‌گوید: «ما از همکاری درازمدت با شرکت بایر خرسندیم. ما خوشحالیم که توانستیم به پتنت‌های این شرکت دست پیدا کنیم، این کار موجب تسهیل مسیر وارد شدن این فناوری به بازار مصرف می‌شود. این پتنت‌ها کار ما را توسعه داده و فرصت‌های کسب و کار جدیدی برای ما فراهم می‌کند».
محققان شرکت بایر طی سال‌های گذشته همکاری‌های زیادی با شرکاء خود در حوزه ی مواد کربنی داشته‌اند. آنها هم روی تولید ایمن مواد و هم روش‌های تولید انبوه تحقیق کرده‌اند. نسل جدید کاتالیست‌ها و محصولات با خلوص بالاتر از دستاوردهای این همکاری بوده است.
بیشتر این دستاوردها و یافته‌های علمی از طریق شبکه‌ای موسوم به Inno.CNT در اختیار شرکت‌های دیگر گذاشته شده است. این شبکه بیش از ۹۰ عضو دارد.
در سال ۲۰۱۳ شرکت بایر اعلام کرد که قصد دارد تا مالکیت فکری یافته‌های خود را واگذار کند، پس از آن شرکت‌های مختلفی برای خرید اعلام آمادگی کردند که از میان آنها شرکت فیوچرکربن انتخاب شد.