اولین مسابقه و جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاداسلامی

اولین مسابقه و جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی به همت واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری واحدهای تهران مرکز ، علوم-تحقیقات و با حمایت معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در محل مجتمع پیامبراعظم (ص) (دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز) صبح روز چهارشنه ۲۸خردادماه آغازبه کار کرد.

با توجه به فعالیت بیش از ۱۰۰ واحد از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در رشد و توسعه فناوری نانو در سطح کشور، در راستای معرفی و عرضه توانمندی‌های پژوهشگران این دانشگاه، اولین مسابقه و جشنواره فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده است.

شناسایی قابلیت‌های واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی، حمایت از توسعه‌ی علم، فناوری و تجاری‌سازی محصولات نانو و هدایت و تشویق واحدهای دانشگاهی به سمت فناوری نانو در این دانشگاه و همچنین شناسایی فعالین حوزه‌ی فناوری نانو در سطح دانشگاه آزاد اسلامی به آحاد مردم کشور از جمله اهداف برگزاری جشنواره و مسابقه فناوری نانو دانشگاه آزاد اسلامی است.

در این مسابقه و جشنواره از بین آثار داوری شده ۸۵۰ اثر شامل مقالات ISI، پایان نامه‌ها، ثبت اختراع، پیش‌محصول، مجلات و کتاب‌ها درحوزه‌های نانوشیمی، نانوفیزیک، نانوپزشکی، نانوالکترونیک، نانومحاسباتی، نانوبیوتکنولوژی و نانومواد پذیرفته و ارائه شده است.

گفتنی است در این جشنواره ۳۰ واحدفعال و برتر دانشگاه آزاد درحوزه نانو، انجمن‌علمی نانوفناوری، انجمن نانوفناوری علوم‌پژشکی و ستاد توسعه فناوری نانو درغرفه‌های خود به ارائه دستاوردها و معرفی فعالیت‌های خود می‌پردازند.

حوزه معاونت پزشکی، باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی، کمیته فناوری نانو سازمان غذا و دارو، انجمن‌مواد جهش‌زای زیست محیطی ایران و انجمن نانوفناوری پزشکی و انجمن نانوفناوری ایران از حامیان اصلی مسابقه و جشنواره دانشگاه آزاد اسلامی هستند.

لازم به ذکر است، در این جشنواره مسابقه‌ای در چارچوب ارزیابی آثار ارسالی درزمینه‌های مختلف برگزارمی‌شود و نهایتا  برترین‌ها پس از بررسی‌های کمیته‌ی علمی مسابقه در مراسم اختتامیه این جشنواره که در۲۹ خردادماه برگزار می‌شود، معرفی و با اعطای جوایز ارزنده‌ای از آنها تقدیر خواهد شد.