شرکت «نانو اچ‌ تو او» به «ال جی کم» واگذار شد

شرکت ال‌جی‌کم، موفق به تصاحب شرکت نانواچ‌تواو شده است. نانواچ‌تو‌او یکی از شرکت‌های تولید کننده غشاء برای نمک‌زدایی از آب است. این شرکت نانوکامپوزیتی تولید کرده است که با کارایی بالا آب دریا را تصفیه می‌کند.

شرکت نانواچ‌ تو‌او (NanoH2O) یکی از شرکت‌های تولید کننده‌ی غشاءهای اسمز معکوس با کارایی بالا است که می‌تواند آب دریا را شیرین کند. شرکت ال‌ جی کم (LG Chem) اعلام کرد که موفق به خرید شرکت نانواچ‌تو‌او شده است. ال‌ جی‌ کم که در شهر سئول کره جنوبی قرار دارد یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی مواد شیمیایی است. این خرید در ۳۰ آوریل ۲۰۱۴ نهایی شده‌ است.
جف گرین، مدیرعامل شرکت نانواچ‌تو‌او، می‌گوید: «ما بسیار خوشحال هستیم که به شرکت ال‌ جی ‌کم ملحق می‌شویم. ما ۹ سال قبل کار خود را از یک آزمایشگاه در دانشگاه آغاز کردیم و اکنون بخشی از یک شرکت بزرگ شیمیایی با ۲۲ میلیارد سرمایه هستیم؛ شرکتی که دارای منابع شیمیایی غنی و بخش تحقیق و توسعه‌ی قدرتمند است. این خرید موجب می‌شود تا فرآیند تبدیل ایده به محصول تسریع شده و فناوری‌ غشاء‌های با کارایی بالا به سرعت وارد بازار و صنعت شود.
جین سو پارک، مدیرعامل شرکت ال‌جی‌کم، می‌گوید: «نانواچ‌ تو‌او دارای فناوری غشاء منحصربه فردی است که می‌تواند به سرعت جای خود را در حوزه‌ی اسمز معکوس باز کند. ما دریافتیم که مشکل آب در تمام دنیا وجود دارد بنابراین روی فناوری‌های جدیدی با کارایی بالا که بتواند با صرف انرژی اندک و هزینه‌ی کم آب قابل شرب ارائه کند، سرمایه‌گذاری کردیم.»
شرکت نانواچ ‌تو‌او بعد از هفت سال تحقیقات مستمر، در اوایل سال ۲۰۱۱ موفق شد نانوکامپوزیت لایه نازک جدیدی به بازار عرضه کند. این شرکت به سرعت رشد کرد و در حال حاضر بیش از ۱۵۰ خط تولید آب شیرین دارد که توسط این نانوکامپوزیت و فرآیند اسمز معکوس به فرآیند نمک‌زدایی از آب مشغول هستند. این شرکت در حال حاضر در ۳۶ کشور جهان در حال تولید آب شیرین است که روزانه بالغ بر ۳۰۰ میلیون لیتر آب شیرین تولید می‌کند. رشد چشمگیر و فناوری‌ بسیار کارای این شرکت باعث شده تا سرمایه‌گذاران از میان شرکت‌های مختلف، این شرکت را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنند.
نانواچ‌ تواو که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا قرار دارد موفق به دریافت ۶۱ گواهینامه مختلف بین‌المللی شده و محصول آن بیش از سایر غشاء‌های موجود در بازار امکان نمک‌زدایی از آب را دارد