مسابقه عکس فناوری‌ نانوی سال ۲۰۱۴ اروپا

هدف از برگزاری این مسابقه، افزایش علاقمندی عموم مردم به حوزه‌ی علم و فناوری‌ نانو است.

مسابقه‌ی عکس فناوری ‌نانوی سال ۲۰۱۴ اروپا آغاز شده است و تمامی دانشجویان و دانشجویان فوق‌دکترای کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌توانند در مسابقه‌ی عکس سال ۲۰۱۴ نانوآرت (۲۰۱۴NanoART) شرکت کنند. این مسابقه از فعالیت‌های اکتشاف و شگفتی‌های تحقیقات مربوط به حوزه‌ی علم و فناوری‌ نانو حمایت می‌کند.
اولین هدف این رقابت، شاد کردن شرکت کنندگان در آن است. هدف دوم این مسابقه، افزایش علاقمندی عموم مردم به حوزه‌ی علم و فناوری‌ نانو است. افراد جدید زمانی که تصاویر شگفت انگیز مربوط به این فناوری‌ را می‌بینند، شروع به تحقیق در این زمینه می‌کنند. بسیاری از نمونه‌ها، مدل‌ها و تصاویری که در تحقیقات علوم نانو تولید می‌شود، ذاتاً هنرمندانه هستند.
بنیاد علوم نانوی فرانسه با همکاری شرکت nRai® این مسابقه را برگزار می‌کنند. تمامی تصاویر مورد نظر باید جدید و اصلی باشند. تصاویر باید به صورت آنلاین و تا جمعه آخر هر ماه ارسال شوند.
برنده‌ی هر ماه تا پانزدهم ماه بعد معرفی خواهد شد و تصاویر برتر در سایت http://www.fondation-nanosciences.fr/RTRA/fr/775/laureats-nanoart.html نمایش داده می‌شود. همچنین شرکت nRai® به هریک از برندگان، مبلغ ۲۰۰ دلار جایزه نقدی اهدا خواهد کرد. در پایان هر سال نیز برندگان هر ماه وارد رقابت نهایی می‌شوند. جایزه نقدی سه تصویر برتر ۱۲ ماه، در مجموع ۱۰ هزار دلار است که جایزه اول ۵ هزار دلار، جایزه دوم ۳ هزار دلار و جایزه سوم ۲ هزار دلار است.
تیمی از کارشناسان شرکت nRai®، بنیاد علوم نانوی فرانسه، مرکز مشترک فناوری ‌نانوی کاربردی ایرلند، مرکز فناوری‌ نانوی لندن و … عکس‌های ارسالی را ارزیابی نموده و عکس‌های برتر را انتخاب خواهند کرد. کیفیت هنری و شگفتی فنی، دو شاخص اصلی انتخاب عکس‌های برتر است.