همکاری مشترک برای تجاری‌سازی جوهر رسانای گرافنی

شرکت وربک متریالز با همکاریا شرکت این‌کیوتل توافق‌نامه‌ای به امضاء رساندند که براساس آن دو شرکت به کمک همدیگر به تجاری‌سازی محصولات مبتنی بر گرافن می‌پردازند.

شرکت وربک متریالز (Vorbeck Materials Corp) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه گرافن است. این شرکت اخیراً وارد یک توافق‌نامه توسعه فناوری و سرمایه‌گذاری راهبردی با شرکت این‌کیوتل (In-Q-Tel, Inc. (IQT)) شده‌است. این‌کیو‌تل یک شرکت سرمایه‌گذار خصوصی است که به شناسایی فناوری‌های خلاقانه برای حمایت از اهداف سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا می‌پردازد.
براساس این توافق‌نامه، وربک با استفاده از فناوری گرافن خود، روی تولید مواد رسانایی کار می‌کند که از آن نه تنها برای مشتریان این‌کیوتل بلکه برای صنعت الکترونیک نیز استفاده شود. حمایت مالی این‌کیوتل موجب پیشرفت‌هایی در محصولات تجاری خواهد شد.
مگان آندرسون از مدیران شرکت این‌کیوتل می‌گوید: «توانمندی وربک در تجاری‌سازی فناوری خود و رساندن آن به بازار می‌تواند مسیرهای تازه‌ای برای افزایش دامنه کاربرد این فناوری ایجاد کند. نگاه ما به شرکت وربک دوخته شده است تا شاهد تأثیرات فناوری این شرکت روی مشتریان دولتی و گسترش بازار باشیم.»
وربک پیش از این با استفاده از خواص گرمایی و الکتریکی منحصربه فرد گرافن توانسته بود رکوردهای تازه‌ای در توسعه محصولات تجاری به‌دست آورد، برای مثال این شرکت اولین جوهر گرافنی جهان را با نام تجاری Vor-ink™ تولید کرده بود که یک جوهر رسانا برای مصارف الکترونیک چاپی است.
جان لتو از مدیران شرکت وربک می‌گوید: «ما از این که بتوانیم با شرکت این‌کیوتل کار کنیم بسیار خوشحال هستیم. این همکاری مشترک می‌تواند توسعه نسل جدیدی از ترکیبات رسانای گرافنی را سرعت بخشد. با این همکاری می‌توان مسیر وارد شدن فناوری‌های مبتنی بر گرافن را در محصولات الکترونیکی هموار کرد.»
شرکت وربک با استفاده از فناوری تولید گرافن که تحت لیسانس دانشگاه پرینستون است، اقدام به تولید محصولات گرافنی می‌کند. این شرکت جوایز متعددی از جمله جایزه World Technology Award for Materials Technology را در سال ۲۰۱۱ دریافت کرده است.