امکان تحول در صنعت پوشاک با یک نانومحصول خودتمیزشونده

شرکت اکن تکنولوژیز (Aken Technologies) صاحب فناوری است که می‌تواند انقلابی را در صنعت پوشاک ایجاد کند؛ این شرکت برای ادامه کار در جستجوی جذب حمایت مالی است. شرکت اکن محصولی موسوم به لیکوئیدآف تولید کرده که کاملا زیست‌سازگار و ایمن است. این محصول موجب پدیدار شدن خواص ضدآب و خودتمیز شوندگی در پوشاک می‌شود.

شرکت اکن تکنولوژیز (Aken Technologies) یکی از تولیدکنندگان محلول اسپری خودتمیز شونده مبتنی بر فناوری‌نانو، اعلام کرد که برای ادامه فعالیت‌ خود به دنبال حمایت مالی می‌باشد.
لیکوئیدآف یک محلول اسپری‌شونده است که درصورت قرار گرفتن روی پوشاک می‌تواند هر چیزی، از چای و قهوه تا سس و نوشابه، را از سطح محصولات دور کند. این محلول نه تنها برای پوشاک قابل استفاده بوده بلکه می‌توان از آن در تولید کفش‌ها، رومیزی‌، مبل و صندلی خودروها استفاده کرد. فرمولاسیون این محصول به گونه‌ای است که امکان استفاده از آن در تمام منسوجات و دیگر سطوح چرمی، نخی، ابریشمی، فلزی، پلاستیکی و کاغذی وجود دارد.
لیکوئیدآف اولین محصول صددرصد سبز بوده که کاملا با محیط ‌زیست‌سازگار است. این محلول عاری از آئروسل و مواد شیمیایی مضر است و در عوض در آن از ترکیبات آنتی‌باکتریال استفاده شده که می‌تواند سطوح را از گزند ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها مصون دارد.
برای استفاده از این محلول، ابتدا باید روی یک سطح اسپری شود و سپس در معرض هوا یا با استفاده از اتو خشک شود. لایه ایجاد شده روی محصول کاملا شفاف بوده و با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست. درصورت اعمال پوشش با این محلول، هیچ اثر شوره‌زدگی و سفید شدن روی سطح دیده نمی‌شود. همچنین ایجاد این پوشش مانع عبور هوا نشده و هوا به راحتی وارد محصول می‌شود. پس از اسپری کردن محلول، محصول سفت نشده و حالت خشکی و شکنندگی پیدا نمی‌کند. بیشتر نمونه‌های مشابه این محصول در بازار، سمی هستند اما لیکوئیدآف از یک فرمولاسیون مبتنی بر آب برخوردار است که کاملا ایمن بوده و حتی برای کودکان نیز قابل استفاده است.
لیکوئیدآف باعث ایجاد خاصیت ابرآبگریزی در سطح می‌شود که این ویژگی دوام بسیاری دارد. تست‌های اولیه انجام شده روی این محصول نشان می‌دهد که درصورت استفاده روی سطوح می‌تواند تا ۵ سال از سطح محافظت کند. درصورت شستشو، این محصول توانایی تحمل ۲۰ بار شستشو را داراست.