کاربردهای فناوری‌ نانو در تصفیه آب

انتشارات اسپرینگر به تازگی کتاب جدیدی با عنوان «فناوری‌نانو برای تصفیه آب»، منتشر کرده است که در قالب آن، آخرین پیشرفت‌های مربوط به کاربردهای فناوری‌ نانو در حوزه تصفیه آب ارائه شده است.

انتشارات اسپرینگر (Springer) به تازگی کتاب جدیدی با عنوان «فناوری‌نانو برای تصفیه آب»، منتشر کرده است که در قالب آن، آخرین پیشرفت‌های مربوط به کاربردهای فناوری‌نانو در حوزه تصفیه آب ارائه شده است. پیشگامان این حوزه، علوم بنیادی مربوط به این بخش را ارائه کرده و به طور کامل و جامع، دامنه‌های مختلفی از فناوری‌ها و ابزارهای توسعه یافته در این حوزه کلیدی را تشریح کرده‌اند.
در بخش‌های تخصصی این کتاب، خواص سطحی و فیزیکی – شیمیایی نانوذرات ارائه شده و مزایای آن‌ها در کاربردهای مهندسی که تضمین کننده عرضه آب آشامیدنی سالم برای جمعیت در حال رشد است، بیان شده است. حوزه‌های کاربردی شامل تولید آب پاک از آب دریا، جلوگیری از آلودگی محیط زیست، و ابداع روش‌های اثربخش وکارا برای بازیافت آب‌های آلوده از دیگر بخش‌های کتاب جدید است. برخی از محورهای اصلی کتاب جدید عبارتند از:
• تصفیه آب آشامیدنی و آب‌های آلوده
• پوشش دادن مبانی نانومواد و فرایندهای تصفیه و نیز دیدگاه‌های مربوط به روندهای تحقیق و توسعه در آینده
• ارائه آخرین پیشرفت‌های مربوط به تحقیقات خطوط آزمایش نمونه‌سازی
کتاب جدید توسط آن‌مینگ هو، استادیار دانشکده مهندسی زیست‌پزشکی، هوا- فضا و مکانیک دانشگاه تنسی (University of Tennessee) ایالات متحده آمریکا و همکاران وی تهیه و تدوین شده است. هو و همکاران وی از سال ۲۰۰۹ میلادی شروع به مطالعه کاربردهای فناوری‌ نانو در زمینه تصفیه آب کردنده‌اند. شبکه آب کانادا و کمیته تحقیقات مهندسی و علوم طبیعی (NSERC) این کشور از تحقیقات این گروه حمایت مالی کرده‌اند.
این کتاب به قیمت حدود ۱۵۰ دلار از طریق نشانی زیر قابل خریداری است.