توافق‌نامه همکاری مشترک برای بازارسازی گرافن عامل‌دار

شرکت هایدال توافق‌نامه همکاری مشترکی با گروه این‌ونچرز منعقد کرده است که بر مبنای آن این گروه بازارهای جدیدی برای گرافن عامل‌دار هایدال ایجاد می‌کند.

شرکت هایدال (Haydale) یکی از شرکت‌های تولید کننده نانومواد است که روی تجاری‌سازی گرافن و دیگر نانومواد متمرکز شده است. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که توافق‌نامه همکاری مشترک با گروه این ونچرز (In Ventures) به امضاء رسانده است که بر مبنای آن فرآیند تجاری‌سازی فناوری عامل‌دار کردن گرافن و نانولوله کربنی با پلاسما تسریع می‌شود. این فناوری به‌صورت پتنتی توسط هایدال به ثبت رسیده است.
این توافق‌نامه موجب افزایش حضور هایدال در بازار آمریکای شمالی خواهد شد. شرکت‌های آمریکای شمالی که در حوزه تولید جوهر، پوشش، کامپوزیت یا بخش انرژی هستند می‌توانند به محصولات هایدال دسترسی داشته باشند.
این‌ونچرز یکی از بازیگران اصلی در آمریکای شمالی است که نقش مهمی در وارد کردن فناوری‌های جدید به بازار این منطقه دارد. این گروه قصد دارد تا فناوری عامل‌دار کردن گرافن شرکت هایدال را گسترش داده تا تولیدکنندگان حوزه جوهر، پوشش، کامپوزیت و انرژی بتوانند از این محصولات بهره‌مند شوند. این‌ونچرز به دنبال شناسایی پتانسیل‌های کاربردی این فناوری است تا در نهایت سازمان‌ها و شرکت‌هایی را که امکان استفاده از این فناوری را دارند، شناسایی کرده و به هایدال معرفی کند.
ری گیبز مدیرعامل شرکت هایدال می‌گوید: «هدف هایدال تجاری‌سازی نانومواد ویژه‌ای نظیر گرافن است. عامل‌دار کردن گرافن موجب می‌شود تا این نانوساختار به‌صورت یکنواخت درون ماده‌ای دیگر متفرق شود. پخش شدن یکنواخت درون ماده‌ای دیگر، کلید اصلی تجاری‌سازی موادی نظیر گرافن است. بازخوردهای به‌دست آمده از این مشتریان مؤید این مسئله است که عامل‌دار کردن، کیفیت محصولات آن‌ها را افزایش داده است. این توافق‌نامه موجب خواهد شد تا بازار هایدال در آمریکای شمالی و کانادا گسترش یابد. ما انتظار داریم با این توافق‌نامه مشریان بیشتری علاقه‌مند به آزمایش محصولات ما روی محصولات خود شوند.»
او می‌افزاید: «ما از همکاری مشترک با این‌ونچرز بسیار خرسندیم؛ گروهی که تجربه بسیاری در توسعه و تجاری‌سازی فناوری‌های مختلف داشته است. ترکیب این تجربه و شهرت در ایجاد ارتباط میان شرکت‌ها موجب می‌شود تا موانع پیش روی شرکت‌ها برداشته شده و محصولات جدیدی وارد بازار شود. ما نیز انتظار داریم این توافق‌نامه همکاری موجب گسترش بازارهای هدف ما شود.»