مهرماه ۱۳۹۳؛ کارگاه آموزشی دینامیک مولکولی در دانشگاه صنعتی شریف

کارگاه آموزشی دینامیک مولکولی در مدت ۳ روز در تاریخ ۲۹ مهر تا ۱ آبان سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده مهندسی مکانیک، برگزار خواهد شد.

دینامیک مولکولی ابزاری قدرتمند جهت مدلسازی سیستم‌ها و پدیده‌های مختلف در مقیاس نانو است. اهمیت موضوع مدلسازی در دو زمینه قابل بحث است: یکی در زمینه مدلسازی نمونه‌های زیستی جهت کشف و درک فرآیندهای مختلفی که در مقیاس‌های کوچک در دورن سلول و بدن اتفاق می‌افتد و طراحی دارو و ابزارهای مناسب جهت بهبود عملکرد سیستم‌های زیستی بر اساس مدلسازی و طراحی مناسب. دیگری مدلسازی ابزارها و ادواتی است که در سال‌های اخیر در مقیاس نانو ساخته شده‌اند و همچنین سایر سیستم‌های در مقیاس نانو.

هدف از این برنامه آموزشی،  به کارگیری روش‌های مدلسازی مقیاس‌های کوچک از جمله روش‌های دینامیک مولکولی جهت مدلسازی سیستم‌های زیستی و مهندسی مختلف در مقیاس‌های کوچک قید شده است.

محورهای اصلی این کارگاه شامل موارد زیر است:

  •     آموزش روش دینامیک مولکولی و تئوری‌های مربوطه
  •     آموزش نرم افزار VMD
  •     آموزش نرم افزار NAMD به همراه یک پروژه کاربردی
  •     آموزش نرم افزار LAMMPS به همراه یک پروژه کاربردی
  •     آموزش نحوه اجرای شبیه سازی‌ها روی کارت گرافیک GPU

این کارگاه در مدت ۳ روز در تاریخ ۲۹ مهر الی ۱ آبان سال ۹۳ در دانشگاه صنعتی شریف، دانشکده مهندسی مکانیک، برگزار خواهد شد.
علاقمندان می‌توانند تا تاریخ ۷ مهرماه برای ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر در مورد کارگاه با شماره ۰۹۳۶۴۸۴۲۴۰۷ تماس حاصل نمایند.