دومین کارگاه روز اول جشنواره؛ کاربرد SEM در شناسایی نانومواد

کارگاه کاربرد SEM در شناسایی نانو مواد از سری کارگاه‌های جشنواره هفتم ظهر امروز ابا ارائه مهندس بهنام رحمانی و دکتر سیروس زمانی در نمایشگاه برگزار شد.

مهندس بهنام رحمانی کارشناس متالورژی به خبرنگار ستاد نانو گفت: «این کارگاه با هدف شناسایی و افزایش شناخت دانشجویان در زمینه کاربرد SEM در شناسایی نانو مواد برگزار شد.»

وی با بیان اینکه در این گارگاه علاوه بر ارائه مطالب مقدماتی مطالب تخصصی نیز در راستای افزایش فهم دانشجویان در زمینه نانو عنوان شده است، اظهار کرد برگزاری چنین کارگاه‌هایی می‌تواند برای افزایش سطح علمی مخاطبان بخصوص دانشجویان بسیار موثر باشد.

مهندس رحمانی ترویج و ارتقای علم نانو را بسیار مهم تلقی و اظهار کرد: «در کشور ما خلاء آموزش با ابزارهای پیشرفته آزمایشگاهی به وضوح دیده می‌شود و دانشجویانی که می‌خواهند با چنین موضوعاتی آشنا شوند باید به صورت تئوری با مسائل روبرو شوند به همین دلیل باید فرصت‌ حضور در چنین کارگاه‌هایی را مغتنم شمرد.

کارگاه کاربرد SEM در شناسایی نانومواد با حضور ۱۵ دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی از کارشناسی ارشد تا دکتری در نمایشگاه نانو برگزار شد. در پایان این دوره به شرکت کنندگان گواهی حضور اعطا می‌شود.