نانومحصولی برای بهبود دستگاه‌های آندوسکوپی

شرکت رادیوپکیو سلوشنز (Radiopaque Solutions) محصول جدیدی برای افزایش دید در آندوسکوپی ارائه کرده است. این محصول مبتنی بر پرتونگاری اشعه ایکس است. از این محصول که در آن از نانوذرات استفاده شده است در دستگاه‌های آندوسکوپی برای مشاهده بدن استفاده می‌شود.

شرکت رادیوپکیو سلوشنز (Radiopaque Solutions) موفق به ساخت محصولی برای افزایش دید در ادوات آندوسکوپی مبتنی بر پرتوهای اشعه ایکس شده است که می‌تواند میزان دوز تابشی را کاهش داده در نتیجه اثرات جانبی این روش را به حداقل برساند. با استفاده از این ابزار جدید، جراحان می‌تواند در طول عمل جراحی دیده بهتری داشته باشند. این محصول جایگزین باندهای رایج یکبار مصرف فعلی می‌شود.
توماس لانچر مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «ما با استفاده از نانوذرات، موفق به ساخت نمایشگری شدیم که قطر داخلی آن دو میلیمتر است. این ساختار اورتان تنگستن می‌تواند گرم شود و دیده واضحی در پرتونگاری اشعه ایکس ایجاد کند. در ادوات فعلی از باندهای فلزی مشبک استفاده می‌شود. این باندهای پلیمری جدید می‌تواند روشی ارزان‌تر و ایمن‌تر برای این کار باشد.»
این محصول را می‌توان با قطر داخلی ۰٫۰۰۴ اینچ و ضخامت دیواره ۰٫۰۰۱ اینچ تولید کرد. شرکت رادیوپکیو در حوزه ساخت ادوات و مواد مورد استفاده در پرتونگاری اشعه ایکس به منظور استفاده در پزشکی یا صنعت ایمنی فعالیت دارد.