ارایه محصولات دو شرکت نانویی در نهمین نمایشگاه خودرو

نهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو، از ۷ تا ۱۰ آذرماه، در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

شرکت‌های فناوران سخت‌آرا و آریا‌پلیمر پیشگام، فعال در حوزه فناوری نانو با حضور در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو که هفتم تا دهم آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزارشد به معرفی قابلیت‌های خود در حوزه قطعات و لوازم خودرو پرداختند.

شرکت فناوران سخت‌آرا به عنوان کارگزار تخصصی نانوپوشش ستاد نانو٬ در این نمایشگاه پوشش‌های سخت پیشرفته قابل استفاده در قالب‌های فلزی،‌ ابزارآلات برش و تراش جهت افزایش عمر و به حداقل رساندن مشکلات صنعتی در حوزه سایش، فرسایش و خوردگی صنعت خودرو را به صنعتگران خودرو عرضه داشت و به ارا‌ئه مشاوره‌های تخصصی در این خصوص به مراجعه‌کنندگان پرداخت.  گفتنی است در مدت برگزاری این نمایشگاه شرکت فناوران سخت آرا درخواست‌های متنوعی از تولیدکنندگان قطعات خودرو داشته است.

همچنین شرکت آریا پلیمر پیشگام٬ فعال در زمینه کامپوزیت‌های پلیمری نیز با حضور در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو٬ تقاضاهای مختلفی ازجمله ساخت قطعات پلاستیکی مقاوم و ضدخراش و تولید محصولات پلاستیکی با مقاومت بیشتر به ضربه نسبت به محصولات مشابه موجود را از سوی تولیدکنندگان خودرو و قطعات آن داشته است.

لازم به ذکر است،‌ پس از گزارش تقاضاهای ارائه شده به این دو شرکت در نمایشگاه به کارگروه صنعت و بازار ستاد نانو، امکان‌سنجی‌های لازم در راستای افزایش مقاومت محصولات مورد نظر و همچنین کاهش هزینه تولید و دیگر مسائل فنی، تقاضاها بررسی و پیگیری‌های بعدی انجام می‌شود‌.

گفتنی است،‌ در نهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات و لوازم خودرو حدود ۴۵۰ شرکت داخلی و ۴۴۰ شرکت خارجی از کشورهایی چون آلمان، ترکیه، ژاپن، ایتالیا، آرژانتین، هند، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، برزیل، بلژیک، چین، عربستان، تایوان، تایلند، کره‌جنوبی، بوسنی، هلند، سوئد و اتریش، جدیدترین تجهیزات، صنایع و خدمات مرتبط با حوزه قطعات و مجموعه‌های خودرو را عرضه داشته‌اند.

معرفی دستاوردها٬ ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کارخانه‌ها و شرکت‌های داخلی، بسترسازی برای توسعه مبادلات و همکاری‌های صنعتی شرکت‌های ایرانی و خارجی، توسعه صادرات و یافتن بازارهای جدید صادراتی، ارائه پتانسیل‌ها و توانمندی‌های صنعت قطعه‌سازی کشور، نمایش آخرین تحولات و دستاوردهای علمی، فنی و صنعتی داخلی و خارجی این حوزه، ایجاد ارتباط‌های تجاری جدید و انتقال دانش، فناوری و تجارب موفق جهانی به کشور، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های داخلی و خارجی و کارآفرینی و اشتغال پایدار؛ مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام شده است.