افزایش شانس موفقیت ترمیم استخوان با فناوری نانوالگودهی سطحی

شرکت تیتان اسپین (Titan Spine) برای افزایش نرخ رشد سلول‌های استخوانی و بهبود چسبندگی آن‌ها به قطعه کاشته شده در ستون فقرات، نانوالگوهایی را روی این محصولات ایجاد نموده است. این فناوری به‌صورت پتنتی توسط تیتان اسپین به ثبت رسیده است.

شرکت تیتان اسپین (Titan Spine) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه ادوات پزشکی است. این شرکت اخیراً موفق به دریافت گواهینامه‌ای برای محصول قابل کاشت در بدن موسوم به Endoskeleton®که در آن از فناوری nanoLOCKTM استفاده شده، از سازمان غذا و داروی آمریکا شده‌است.
nanoLOCK فناوری است که در نشست سالانه انجمن ستون فقرات آمریکا در سال ۲۰۱۴ (NASS) رونمایی خواهد شد. این فناوری برای ساخت محصول جدید تیتان اسپین استفاده شده‌است به طوری که با فراهم آوردن نانوساختارهایی روی سطح قطعه کاشته شده در بدن موجب افزایش رشد سلول‌های استخوانی و عامل رشد استخوان خواهد شد.
باربارا بویان از دانشگاه ویرجینیا می‌گوید: «این نانوساختار سطحی موجب می‌شود تا محصول قابل کاشت در ستون فقرات کارایی بهتری داشته باشد. این فناوری محصول تحقیقات طولانی شرکت تیتان در حوزه استفاده از نانوالگوهای سطحی است که در نهایت منجر به دستاوردی شده که رشد و اتصال سلول‌های استخوانی را به قطعه کاشته شده افزایش می‌دهد. توپوگرافی سطحی nanoLOCK با آنچه که روکش‌های تیتانیوم ایجاد می‌نمایند، متفاوت است. در واقع نانوالگوهای ایجاد شده در nanoLOCK، یک نانوپوشش نیست بلکه با استفاده از فرآیند احیاء، روی سطح تیتانیوم ایجاد می‌شود. ما از این که با شرکت تیتان برای توسعه این فناوری همکاری نمودیم، خوشحالیم.»
روش مورد استفاده برای ایجاد نانوالگوها به‌صورت پتنتی توسط شرکت تیتان به ثبت رسیده است. استفاده از این فناوری و ایجاد نانوالگو روی سطح، تغییری در ظاهر محصول نهایی ندارد.
پاول سلوسار از محققان این پروژه می‌گوید: «ما فناوری سطحی جدیدی ارائه نمودیم که می‌تواند فرآیند جوش خوردن استخوان را در بیماران تسریع نماید. آنچه که ما به آن رسیدیم این بود که ایجاد تغییرات نانوساختار روی سطح قطعه کاشته شده در بدن می‌تواند نرخ تکثیر و رشد سلول‌های استخوانی را افزایش دهد. این فناوری ماحصل تحقیقات گسترده ما برای ساخت محصولی کاراتر بود.»