تولید محصولات آرایشی و بهداشتی از نانوذرات نقره

شرکت اکتیوز هول فود نوتریشن (Activz Whole-Food Nutrition) اخیراً چند محصول جدید با استفاده از نانوذرات نقره تولید و به بازار عرضه نموده است. این محصولات که در غلظت‌های بسیار کم از نقره تولید شده‌اند، اثر منفی روی بدن ندارند.

شرکت اکتیوز هول فود نوتریشن (Activz Whole-Food Nutrition) اعلام نمود که این شرکت از نانوذرات نقره در برخی محصولات خود نظیر شربت‌های مکمل، ژل‌ها و دستمال‌های تمیزکننده استفاده نموده است. در طول یک قرن گذشته، نقره به‌عنوان ماده طبیعی التیام‌بخش مورد استفاده قرار گرفته است. شرکت اکتیوز، اخیراً فرمولاسیون جدیدی مبتنی بر نانوذرات نقره برای تولید محصولات خود ارائه نموده است. آخرین فرمولاسیون این شرکت با استفاده از ۱۸ پتنت ثبت شده در دفتر USPTO ساخته شده‌است. این محصول می‌تواند موجب تسریع بهبود زخم‌ها شود بدون این که آسیبی به حالت طبیعی بدن وارد نماید.
یکی از مزایای این فرمولاسیون جدید که به Activz Silver شهرت دارد، آن است که می‌تواند در غلظت‌های بسیار کم از نقره اثربخش و پایدار باشد. این در حالی است که معمولاً نقره باید به‌صورت کلوئید با غلظت بالا باشد تا بتواند اثربخشی مناسبی داشته باشد. قسمت در میلیون یا ppm، واحدی است که نشان دهنده مقدار ماده حل شده ( در اینجا نقره) در یک حلال (مثل آب) است. غلظت این محصول حاوی نانوذرات در حدود ۱۰ تا ۳۰ ppm است که با وجود رقیق بودن، بسیار اثربخش است. از سوی دیگر، کم بودن مقدار نقره در محلول موجب می‌شود تا اثر منفی روی عملکرد بدن نداشته باشد.
Activz Silver با کاتالیز نمودن واکنش‌های شیمیایی، می‌تواند مکانیسم التیام زخم‌ها را تسریع نماید. این محصول قادر است چندین الکترون از عوامل مضر روی زخم بگیرد و با این کار مانع اثربخشی این عوامل شود. نقره معمولاً بعد از استفاده تنها یک عمل را روی زخم انجام می‌دهد اما Activz Silver می‌تواند چند اثر مختلف روی بدن داشته باشد.
Activz Silver Gel یک ژل موضعی است که می‌تواند با لوسیون‌ها یا سرم‌های مختلف پوست ترکیب شود. در تولید آن از هیچ ترکیب بودار یا الکلی استفاده نشده‌است.