تولید و عرضه سیمان تقویت شده با نانومواد

یک شرکت ژاپنی با افزودن نانوساختارهایی به سیمان موفق به تولید سیمانی شده‌است که مقاومت بالاتری نسبت به سیمان‌های رایج در بازار دارد. این محصول جدید در برابر سایش، حرارت، ترک خوردن و شکستن مقاومت بالایی دارد.

شرکت کیوسرا (Kyocera Corporation) موفق به تولید سیمان هیبریدی جدیدی شده‌است که دارای مقاومت به سایشی ۵۰ درصد بیش از سیمان‌های معمولی است. این سیمان که مقاومت در برابر ترک‌خوردگی آن نیز ۵۰ درصد بیشتر از دیگر سیمان‌ها است، برای مصارف صنعتی بسیار مناسب است.
این محصول در دو نوع مختلف، TN620 و PV720 تولید شده و از آن می‌توان برای ماشین‌های کم سرعت و پرسرعت استفاده نمود. این محصولات هم از نقطه نظر سختی و هم استحکام بسیار مطلوب است. درون این سیمان ذرات بسیار کوچکی وجود دارد که موجب بهینه شدن خواص سیمان می‌شود. برای ساخت PV720، به سیمان TN620 مقداری Megacoat Nano افزوده شده‌است که یک نانوپوشش چندلایه بوده و پیش از این در هیچ سیمانی مورد استفاده قرار نگرفته است.
این محصول جدید، عمری طولانی و پایداری بالایی دارد. کیوسرا چندین سال است که روی توسعه فناوری‌ سیمان فعالیت داشته و به دنبال ساخت موادی با مقاومت به سایش بالا، مقاومت در برابر شکستگی بالا و ظاهر بهتر است.
در تولید این سیمان از ترکیباتی استفاده شده‌است که می‌تواند نقطه ذوب سیمان را افزایش داده و مقاومت در برابر حرارت این سیمان را نیز بهبود دهد. با این کار، چسبندگی سیمان نیز بهبود یافته و کمتر دچار ترک خوردگی می‌شود. Megacoat Nano موجب مقاومت بالاتر سیمان در برابر سایش و اکسید شدن نیز می‌شود.