بازار جهانی نانوزیست‌فناوری

بر اساس گزارش جدید، پیش‌بینی می‌شود، استفاده از نانوزیست‌فناوری در صنایعی نظیر داروسازی و زیست‌فناوری افزایش یابد.

شرکت ریسرچ اند مارکت (Research and Markets)، گزارش جدیدی با عنوان «کاربردهای نانوزیست‌فناوری، بازارها و شرکت‌ها» ارائه کرده است.
نانوزیست‌فناوری حاصل همگرایی علوم فیزیک، مهندسی ملکولی، زیست‌شناسی، شیمی و زیست‌فناوری بوده که دربرگیرنده پیشرفت‌های خوش‌آتیه‌ای در حوزه‌های مختلف سلامت و داروسازی است.
گزارش جدید با مقدمه‌ای بر مواد و تکنیک‌های مختلف مربوط به نانوزیست‌فناوری آغاز می‌شود. طبق این گزارش، برخی از کاربردهای اولیه در زمینه تشخیص ملکولی است. نانوذراتی نظیر نقاط کوانتومی نیز نقش مهمی را در این حوزه ایفا می‌کنند.
بر اساس گزارش جدید، پیش‌بینی می‌شود، استفاده از نانوزیست‌فناوری در صنایعی نظیر داروسازی و زیست‌فناوری افزایش یابد. فناوری‌ نانو می‌تواند در تمامی مراحل توسعه داروها، از فرمولاسیون آن‌ها برای رسانش بهینه تا کاربردهای تشخیصی در آزمایش‌های کلینیکی استفاده شود. مهمترین کاربردهای داروسازی در دارورسانی است. همچنین در حال حاضر با تسهیل دارورسانی و تشخیص‌های مبتنی بر نانو، نانوپزشکی در آستانه به واقعیت پیوستن است. ادوات کوچکی نظیر نانوربات‌ها نیز می‌توانند باعث توسعه درمان‌ها و تشخیص‌های منسجم شوند.
فناوری‌ نانو برای تحقیقات پایه مربوط به پزشکی؛ تشخیص‌های نانومولکولی؛ نانوداروسازی؛ نقش‌فناوری‌ نانو در درمان‌های زیستی، نانوادوات و تکنیک‌های مربوط به کاربردهای کلینیکی؛ نانوآنکولوژی؛ سم‌شناسی نانو؛ جنبه‌های اخلاقی و قانونی نانوپزشکی؛ تحقیقات و آینده نانوپزشکی؛ بازارهای نانوزیست‌فناوری و … از جمله محورهای اصلی این گزارش محسوب می‌شوند.
متن کامل این گزارش به قیمت ۵۵۰۰ دلار از طریق نشانی قابل خریداری است. http://www.researchandmarkets.com/research/2z6wqv/nanobiotechnology