تولید گرافن صنعتی با خواص منحصر به فرد

شرکت پرپتیوس (Perpetuus) با همکاری شرکت G24 اقدام به تولید لایه‌های گرافنی با ویژگی‌های منحصر به فرد نموده است. این لایه‌ها داری خواص الکتریکی و گرمایی ویژه‌ای بوده که برای مصارف خودروسازی، انرژی و هوافضا مناسب است.

شرکت پرپتیوس (Perpetuus) یکی از تولیدکنندگان بزرگ گرافن عامل‌دار در جهان است. شرکت G24 نیز تولیدکننده پیل‌های خورشیدی حساس شده با رنگ است که در تولید پوشش‌های چندلایه عامل‌دار رسانا تجربه‌ای طولانی دارد.
G24 قصد دارد تا با استفاده از گرافن عامل‌دار شرکت پرپتیوس، قطعات جدیدی مبتنی بر گرافن برای پیل‌های خورشیدی تولید کند. این دو شرکت توافق‌نامه همکاری مشترکی برای این کار امضاء نموده‌اند. در قالب این توافق‌نامه، G24 امکان تولید ۱۰۰۰ متر لایه گرافنی را در ماه خواهد داشت. این لایه‌های گرافنی دار مقابل حرارت مقاومند و برای مصارف مختلفی نظیر تصفیه آب، پیل‌های سوختی، خنک نمودن، سپر میدان الکترومغناطیسی، بسته‌بندی، الکترود باتری و ابرخازن و کاتد باتری هوا لیتیم مناسب به نظر می‌آیند.
هدایت گرمایی بالاتر از ۵۰۰ W/MK در کنار مقاومت سطحی کمتر از ۱ sq/اهم می‌تواند این لایه‌ها را گزینه مناسبی برای استفاده در حوزه‌هایی نظیر هوافضا، خودروسازی، انرژی و دریایی قرار دهد.
در نمایشگاهی که در نوامبر ۲۰۱۴ برگزار شد این دو شرکت نمونه‌هایی از لایه‌های تولید شده را در معرض دید علاقه‌مندان قرار دادند.