تأیید عملکرد مثبت نانوداروی ضد ایبولا در سیرالئون

نخست‌وزیر سیرالئون عملکرد مثبت دارویی موسوم به NanoSilver 10PPM را برای مبارزه با ایبولا تأیید نمود. سیرالئون یکی از کشورهایی است که آمار ابتلا به ایبولا در آن بسیار بالا است.

الحاجی آلفا کانو، نخست‌وزیر سیرالئون اعلام نمود که محصولی موسوم به NanoSilver 10PPM را به‌صورت رسمی به‌عنوان روش درمانی برای بیماری ایبولا پذیرفته است. کانو اعلام نمود که نتایج بالینی به‌دست آمده از این محصول رضایت‌بخش بوده است.
ایبولا ویروسی است که تاکنون جان ۴۴۰۰ نفر را در غرب آفریقا گرفته است. این بیماری به آمریکا و اروپا نیز سرایت نموده به طوری که تاکنون یک نفر در آمریکا و سه نفر در اروپا را به کام مرگ کشانده است. تاکنون هیچ درمان قطعی برای این بیماری ارائه نشده‌است.
کانو روی داروی جدیدی موسوم به NanoSilver 10PPM به‌عنوان ایمن‌ترین روش مبارزه با ایبولا متمرکز شده‌است. کانو می‌گوید:« هیچ بیماری وجود ندارد که قابل درمان نباشد. در مورد ایبولا نیز این موضوع صادق است. تاکنون ۵۰۰ بیمار با استفاده از این داروی جدید که توسط شیخ مسالی از آمریکا برای ما ارسال شده، بهبود یافته‌اند.»
پس از انجام آزمون‌های اولیه، کانو به‌صورت رسمی این دارو را به‌عنوان راهبرد اصلی مبارزه با ایبولا معرفی نمود. دو روزنامه اصلی این کشور، خبر تأیید این دارو توسط کانو را تأیید نمودند.
سیرالئون یکی از کشورهایی است که ایبولا در آن شیوع وحشتناکی یافته است به طوری که رئیس سازمان بهداشت جهانی، شیوع ایبولا در این کشور را خارج از کنترل اعلام نموده است. NanoSilver 10PPM نام محصولی است که می‌تواند ویروس‌های ایبولا و چند بیماری دیگر را مهار نماید. این دارو غشاء سلول‌های سالم را به‌صورت طبیعی نگه‌ می‌دارد؛ حتی اگر ویروس وارد بدن شده باشد. نقره ماده‌ای غیرسمی و مؤثر است که می‌تواند برای مبارزه با برخی بیماری‌ها استفاده شود.
در سال ۲۰۰۷، مدیر بنیاد نچرال سولوشن، ریم لیبو، به کشورهای آفریقایی درباره خطر شیوع ویروس‌های جدید هشدار داده بود. او در سال ۲۰۱۴، در نامه‌ای سرگشاده، پیشنهاد استفاده از NanoSilver 10PPM را برای مبارزه با ایبولا مطرح نموده بود. او در این نامه اعلام کرده بود که هیچ داروی دیگری تاکنون به اندازه NanoSilver 10PPM روی ایبولا مؤثر نبوده است.