عرضه دستگاه تولید پوشش‌های لایه ‌نازک پودری

شرکت فنلاندی پیکوسان (Picosun Oy) دستگاه لایه‌نشانی جدیدی به بازار عرضه کرده است که با استفاده از آن می‌توان پوشش‌های پودری تولید کرد.

شرکت پیکوسان (Picosun Oy)، یکی از شرکت‌های تولیدکننده ادوات لایه‌نشانی اتمی (ALD)، اخیراً دستگاه جدیدی برای تولید انبوه لایه‌ نازک از پودر ارائه کرده است.
این دستگاه با نام تجاری POCATM عرضه شده‌ و برای جفت شدن با راکتور استاندارد این شرکت موسوم به PICOSUNTMP-300 طراحی شده‌است. این دستگاه با استفاده از روش پتنت شده این شرکت ساخته شده‌ که قادر به تولید پوشش با کیفیت بالا است. این پوشش می‌تواند کاربردهای مختلفی نظیر عامل‌دار کردن کاتالیست‌ها، باتری‌های حالت جامد و فسفر‌های نشر نور داشته باشد. POCATM به یک ابزار جدید موسوم به PicovibeTM مجهز شده‌ که می‌تواند شرایط را برای تولید لایه‌های نازک و یکنواخت فراهم کند.
یوحنا کوستامو از مدیران شرکت پیکوسان می‌گوید: «ALD جدیدی که ما ساخته‌ایم امکان تولید نسل جدیدی از ادوات ذخیره‌سازی انرژی، کاتالیست‌ها، داروها و ادوات روشنایی را فراهم می‌کند. با این دستگاه جدید می‌توان پوشش‌های پودری را با مقیاس انبوه تولید کرد.»
در حال حاضر PICOSUNTM به تولید انبوه رسیده و در صنایع مختلفی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیکوسان یکی از شرکت‌های پیشرو در فناوری لایه‌نشانی لایه‌نازک است که با ارائه راهکارهای تازه، نیازهای صنایع مختلف را برآورده می‌سازد. این شرکت فنلاندی، در کشورهای آمریکا، چین و سنگاپور نیز دفاتر فروش شبکه‌ای دارد.