تولید پوشش ضدخوردگی با استفاده از نانولوله‌های کربنی

اخیراً شرکت تسلا نانوکوتینگ (Tesla Nanocoatings) با استفاده از نانولوله‌های کربنی موفق به ارائه نانوپوششی شده است که می‌تواند مخازن فولادی را از خوردگی حفظ کند.

شرکت تسلا نانوکوتینگ (Tesla Nanocoatings) محصول نانوپوشش جدیدی موسوم به Teslan® را به بازار عرضه کرده است. این نانوپوشش می‌تواند از فولاد در برابر خوردگی محافظت کند. تسلا در ساخت این نانوپوشش از نانولوله‌های کربنی شرکت سوث‌وست نانوتکنولوژیز (SWeNT) که با نام تجاری SMWTM عرضه می‌شود، استفاده کرده است. تسلا یکی از شرکت‌های پیشرو در بخش نانوپوشش‌های محافظ است.
این محصول جدید که حاوی نانولوله‌های کربنی است، رسانایی بالایی داشته و در عین انعطاف‌پذیری بسیار مستحکم است. این محصول می‌تواند جایگزین پوشش‌های محافظ فعلی باشد. محصولات شرکت تسلا توسط صنایع مختلفی نظیر نفت و گاز، نظامی، پتروشیمی و حمل و نقل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
SweNT یکی از شرکت‌های پیشرو در بخش تولید نانولوله‌های کربنی تک‌جداره، چند جداره و کم‌جداره است که محصولاتی برای صنایع الکترونیک چاپی، ذخیره‌سازی انرژی و کامپوزیت تولید می‌کند. تد هاوکینز مدیر عامل شرکت تسلا می‌گوید: «درطول سال‌های گذشته ما راهبرد افزایش رضایت مشتریان را پیش گرفته‌ایم. این نانوپوشش جدید که با نانولوله‌های کربنی ترکیب شده است، طول عمر بالایی داشته و می‌تواند مقاومت به خوردگی مناسبی ایجاد کند. هزینه تولید این نانوپوشش‌ها پایین بوده و ایمنی بالایی دارند.» موضوع محافظت از فولاد برای زیرساخت‌های فولادی نظیر مخازن سوخت، خطوط انتقال سوخت، مخازن آبی و پل‌ها اهمیت بسیار بالایی دارد.
دیوید آرتور مدیرعامل شرکت SweNT می‌گوید: «ما از این که فرصت تجاری‌سازی محصول نانولوله‌کربنی فراهم شده بسیار خوشحال هستیم. اگر مطابق پیش‌بینی‌های انجام شده از این نانوپوشش جدید استقبال شود، همکاری میان شرکت ما و تسلا تا چند سال آینده ادامه خواهد داشت.»
مت هولاباخ، یکی از مشتریان شرکت تسلا می‌گوید: «ما آزمایش‌های اولیه روی این نانوپوشش را برای مخازن فولادی آغاز کرده‌ایم و تا کنون از نتایج بدست آمده کاملاً رضایت داریم. عملکرد این نانوپوشش بسیار خوب بوده و اکنون در حال آزمایش این محصول برای مخازن دیگر هستیم. این نانوپوشش می‌تواند هزینه‌های تعمیر و نگهداری مخازن مشتریان ما را کاهش دهد.»