رونمایی از نانوجوهرهای رسانا و شفاف

شرکت تویوکالر (Toyocolor) از محصولات مبتنی بر نانولوله‌کربنی خود رونمایی می‌کند. این شرکت جوهرهای رسانا و شفاف حاوی نانولوله‌کربنی تولید می‌نماید که در صنایع خودروسازی و الکترونیکی کاربرد وسیعی دارند.

شرکت تویوکالر (Toyocolor) اعلام کرد که از محصولات نانولوله‌کربنی خود در نمایشگاه نانوتک ۲۰۱۵ رونمایی خواهد کرد. نانوتک بزرگترین نمایشگاه فناوری‌نانو در جهان است که از ۲۸ تا ۳۰ ژانویه ۲۰۱۵ در توکیوی ژاپن برگزار خواهد شد. این دومین حضور پیاپی شرکت تویوکالر در این نمایشگاه است.
بازدیدکنندگان می‌توانند از محصولات این غرفه در سالن ۵E-15, East Hall بازدید کرده و با آخرین دستاوردهای این شرکت آشنا شوند.
™ Lionanoc یک جوهر سیاه و رسانا از جنس نانولوله‌های کربنی است که توسط شرکت تویوکالر تولید شده است. این جوهرها را می‌توان در رنگ‌های مشکی لوکس مورد استفاده قرار داد. همچنین این جوهر قابلیت استفاده روی پوشش‌های مختلف نفوذپذیر را داراست. در این جوهر از فاز سیال استفاده نشده و به جای آن رزین مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع نانولوله‌های کربنی درون رزین پخش شده‌اند. یکی از ویژگی‌های بارز این جوهر، شفاف بودن آن است به طوری که در عین رسانایی بالا می‌تواند شفافیت لازم برای زیرلایه را فراهم کند.
Lioplax TM نوعی کربن سیاه با رسانایی بالا و حاوی نانولوله‌های کربنی است. این محصول می‌تواند حلال‌ها و اتصال‌دهنده‌های مختلف را با هم ترکیب کند. این محصول می‌تواند رنگ مشکی لوکسی را در خودروها، قطعات الکترونیکی و زیرلایه‌های مختلف ایجاد کند. یکی از دلایل جلای زیبای این جوهر آن است که نور در شبکه نانولوله‌کربنی به دام می‌افتد و دچار محدودیت نوری می‌شود. هرچند این ترکیب رسانایی بالایی دارد اما دانسیته نانولوله‌های کربنی در آن کم است.
Lioaccum TM محصولی ویژه برای باتری‌های یون لیتیم است. این محصول برای تولید آند این باتری‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد که موجب کاهش زمان ترکیب شدن مواد اولیه سازنده آند می‌شود. همچنین این محصول چسبندگی مواد اولیه را به هم افزایش داده و موجب افزایش مقاومت به خوردگی آن می‌شود.