رونمایی از محصول جدید شرکت نیسان مجهز به نانوپوشش

شرکت نیسان قصد دارد از خودروی جدید خود موسوم به نیسان لیاف (LEAF) که مجهز به نانوپوشش ضد لک است، رونمایی کند. این خودروی برقی، آلایندگی برای محیط زیست ندارد.

شرکت خودروسازی نیسان کمپینی در شبکه‌های اجتماعی به راه خواهد انداخت که در آن از محصول جدید خود، نیسان لیاف (LEAF) رونمایی کند. این خودرو هیچ گاز دی‌اکسیدکربنی منتشر نمی‌کند و به دلیل دارا بودن نانوپوشش خودتمیز شوند نیاز به شستشو ندارد. در این خودرو از فناوری رنگ Ultra-Ever Dry® استفاده شده است که قادر به دفع سیالات است. اولین نسل از این خودرو ماه آوریل سال گذشته رونمایی شد.
پیر لوئینگ، از مدیران شعبه آمریکای شمالی شرکت نیسان، می‌گوید: «لیاف در حال حاضر پاک‌ترین خودروی تولید شده در جهان است که از فناوری رنگ خلاقانه‌ای بهره‌مند است. با این فناوری دیگر نگران دست‌های آلوده خود نباشید. پیوستن به این کمپین در شبکه‌های اجتماعی بیشتر جنبه تفریحی دارد. هدف ما این است که نشان دهیم که لیاف چگونه می‌تواند همیشه پاکیزه بماند حتی اگر در محیط کاملاً آلوده قرار داشته باشد.»
اولین ویدئوها از این خودرو روی سایت یوتیوب قرار داده شده است. در اینستاگرام نیز تصاویر این خودرو برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود. قرار است مواد و ترکیبات مختلف نظیر سس یا تخم مرغ روی این خودرو ریخته شود و نتیجه کار به بینندگان نشان داده شود.
در حال حاضر نیسان برنامه‌ ویژه‌ای برای استفاده از این فناوری در خودروهای خود ندارد، با این حال نیسان  برای خودروهای آینده خود روی این فناوری حساب ویژه‌ای گشوده است.
نیسان لیاف با سه مدل مختلف LEAF S، SV و SL در سال ۲۰۱۵ روانه بازار خواهد شد. با این خودروها، در صورت شارژ کامل، می‌توان ۱۴۰ کیلومتر را طی کرد. در صورت تخلیه باتری‌، می‌توان در مدت نیم ساعت، ۸۰ درصد از ظرفیت باتری‌ها را شارژ کرد البته این در حالتی است که از شارژر ویژه‌ این خودرو استفاده شود. اگر از برق ۲۴۰ ولت خانگی برای شارژ این خودرو استفاده شود، کمتر از ۵ ساعت زمان برای شارژ کامل نیاز است.
شرکت نیسان در امریکا شمالی اقدام به طراحی، مهندسی و تولید خودرو می‌کند. یکی از شاخص‌ها مهم این شرکت، تولید خودروهای سبز با آلایندگی کم است.