توشیبا به دنبال توسعه فناوری لیتوگرافی نانوچاپ

شرکت توشیبا با انعقاد قراردادی قصد دارد با کمک شرکت اس‌کی‌هینیکس (SK hynix) اقدام به توسعه فناوری لیتوگرافی نانوچاپ کند. توشیبا درصدد استفاده از این فناوری برای تولید حافظه‌ در سال ۲۰۱۷ است.

شرکت توشیبا اعلام کرد که قراردادی با شرکت اس‌کی‌هینیکس (SK hynix) برای توسعه فناوری لیتوگرافی نانوچاپ به امضاء رسانده است. مهندسان این دو شرکت تحقیقات خود را روی فناوری‌های مبتنی بر لیتوگرافی نانوچاپ آغاز خواهند کرد. توسعه فناوری لیتوگرافی نانوچاپ قرار است از ماه آوریل سال جاری و در مجموعه یوکوهامای شرکت توشیبا در شهر یوکوهامای ژاپن آغاز و در سال ۲۰۱۷ بهره‌برداری تجاری آن انجام شود. این قرارداد در راستای تفاهم‌نامه‌ای که دسامبر سال گذشته این دو شرکت امضاء کردند، منعقد شده است.
توشیبا با چند شرکت تولیدکننده مواد و تجهیزات همکاری دارد تا از محصولات و فناوری‌های آن‌ها در فرآیند تولید قطعات نیمه‌هادی استفاده کند. این قرارداد همکاری با اس‌کی‌هینیکس می‌تواند پیشرفت‌های توشیبا را تسریع کند. لیتوگرافی نانوچاپ یکی از فناوری‌های بسیار مهم برای توسعه نسل جدید حافظه‌هاست. در فتولیتوگرافی که امروزه به عنوان یکی از فناوری‌های بسیار مهم در صنعت الکترونیک شناخته می‌شود، از لیزر و موادحساس به نور استفاده شده تا مدارات مورد نظر با استفاده از تابش لیزر تولید شود. این مدارات روی ویفرهای نیمه‌هادی ساخته می‌شود. لیتوگرافی نانوچاپ می‌تواند مدارات را به صورت مستقیم با استفاده از الگودهی روی ویفر ایجاد کند. با این فناوری می‌توان مدارات کوچکتری را طراحی و تولید کرد.
توشیبا، توسعه نسل جدید فناوری لیتوگرافی نظیر لیتوگرافی نانوچاپ را ادامه خواهد داد و از آن برای تقویت کسب‌و‌کار تولید حافظه استفاده خواهد کرد.