استفاده از فیلم‌های حاوی نانوسیم نقره در نمایشگرهای ۴۲ اینچی لمسی

شرکت اینوتاچ تکنولوژی (Inotouch Technology) اقدام به استفاده از فیلم‌های رسانای شفاف حاوی نانوسیم در تولید نمایشگرهای ۴۲ اینچی کرده است. این نمایشگرها برای تولید کنسول‌های بازی به کار می‌روند.

شرکت کاراستریم ادونس متریالز (Carestream Advanced Materials) اعلام کرد فناوری فیلم رسانای شفاف FLEXX می‌تواند برای تولید نمایشگرهای بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. شرکت اینوتاچ تکنولوژی (Inotouch Technology) در حال استفاده از این فناوری برای تولید نمایشگرهای لمسی ۴۲ اینچی است. نیاز به نمایشگرهای بزرگ با کارایی بالا موجب شده تا فیلم‌های رسانای شفاف حاوی نانوسیم گزینه اصلی شرکت اینوتاچ باشد.
پاول هیرو، از مدیران شرکت کاراستریم، می‌گوید: «فیلم‌های اکسید قلع ایندیم برای تولید نمایشگرهای ۴۲ اینچی مناسب نیستند. این فیلم‌ها مقاومت کم مورد نیاز برای ساخت نسل جدید نمایشگرها را ندارند. ما این فیلم‌های رسانای دارای نانوسیم نقره را برای استفاده در نمایشگرها تولید کرده‌ایم. از این که با شرکت اینوتاچ در این حوزه کار می‌کنیم بسیار خوشحالیم.»
ژوزف جانگ می‌گوید: «مشتریان ما زمانی که قصد خرید ادوات و کنسول‌های بازی را دارند به دنبال محصولی کاملاً متفاوت هستند. از آنجایی که آن‌ها با تلفن‌های هوشمند سبک، نازک و کارا، کار می‌کنند در نتیجه سلیقه آن‌ها نیز برای خرید کنسول بازی تغییر می‌کند. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم تا ابزاری بسازیم که همان تجربه بازی با تلفن هوشمند را برای مشتریان تداعی کند. از سوی دیگر باید از فیلمی استفاده می‌کردیم که بتواند با فرآیندهای فعلی ما منطبق باشد. فیلم FLEXX تمامی این ویژگی‌ها را داراست.»
در ساخت فیلم‌های FLEXX از نانوسیم‌های نقره استفاده شده که انعطاف‌پذیر بوده و خواص نوری مناسبی دارند. این فیلم‌ها مشکل شکنندگی لایه‌های اکسید قلع ایندیم را ندارند. نقره بالاترین رسانایی را در میان عناصر دارد و زمانی که در ابعاد نانومتری مورد استفاده قرار می‌گیرد، مقاومت ورقه‌ای کمی از خود نشان می‌دهد. نانوسیم‌های نقره بسیار انعطاف‌پذیر بوده و از شفافیت بالایی برخوردار هستند. به دلیل قابلیت استفاده از این فیلم‌ها در فرآیند رول به رول، امکان تولید انبوه آن‌ها وجود دارد.
شرکت کاراستریم ادونس متریالز با ارائه این فناوری می‌تواند روی بازار نمایشگرهای لمسی تأثیر به سزایی بگذارد. فیلم‌های مبتنی بر نانوسیم نقره به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هزینه کمی داشته و از عملکرد بالایی برخوردار باشند.