استفاده از نانوبلور در تلویزیون فوق‌اچ‌دی سامسونگ

شرکت سامسونگ از تلویزیون فوق‌اچ‌دی خود که مجهز به نانوبلورهای رنگی است، رونمایی کرد. این نانوبلورها امکان تولید رنگ‌های زنده‌ای را فراهم می‌کنند. روشنایی، دقت رنگ، کیفیت و شفافیت این تلویزیون‌ها بیشتر از نمایشگرهای نسل قبل است.

شرکت سامسونگ از تلویزیون فوق‌اچ‌دی خود رونمایی کرد. این محصول گام تازه‌ای در مسیر وارد شدن به عصر محصولات فوق‌اچ‌دی است. محدودیت‌های موجود در نمایشگرهای نسل قبل در این محصول وجود نداشته و تصویر از کیفیت، رنگ، روشنایی و کنتراست بالایی برخوردار است. این تلویزیون جدید از ویژگی‌های جدید و منحصر به فردی برخوردار است. سطح آن دارای انحناء بوده که این موجب بهبود دید بینندگان می‌شود. دیگر این که این تلویزیون هوشمند بوده و به کاربر اجازه می‌دهد تا فرمان‌های مورد نظر خود را به سادگی به تلویزیون منتقل کند.
کیم، از مدیران شرکت سامسونگ، می‌گوید: «تلاش‌های ما ادامه دارد تا صنعت سرگرمی خانگی بتواند امکانات جدیدی را تجربه کند. مشتریان ما می‌توانند به سامسونگ اعتماد کنند، ما انگیزه زیادی برای تداوم خدمات در بخش سرگرمی خانگی داریم.»
در این تلویزیون‌های جدید، از فناوری نانوبلور استفاده شده‌است که موجب بهبود کنتراست، روشنایی، رنگ و کیفیت تصاویر می‌شود. این نانوبلورهای زیست‌سازگار، بسته به ابعاد خود رنگ‌های مختلفی ایجاد می‌کنند. این تلویزیون‌ها رنگ‌هایی با خلوص بالا تولید می‌کنند به طوری که دقت رنگ در آن‌ها ۶۴ برابر بیشتر از تلویزیون‌های معمولی است.
این نمایشگرها می‌توانند به‌صورت دائمی روشنایی تصویر را تحلیل کرده و مقدار انرژی مصرفی مازاد را به حداقل برسانند. با این حال، مقدار روشنایی این تلویزیون ۲٫۵ برابر بیشتر از تلویزیون‌های معمولی بوده و دقت رنگ‌ها در آن دو برابر بیشتر است.
زمانی که سامسونگ اولین تلویزیون‌های منحنی خود را در سال ۲۰۱۳ رونمایی کرد، به سرعت مورد استقبال کاربران خانگی قرار گرفت. این محصول جدید از طراحی بدنه مناسبی برخوردار بوده و همانند یک قاب عکس روی دیوار است.
تمامی محصولات سال ۲۰۱۵ شرکت سامسونگ از پلتفرم تیزن (Tizen) بهره‌مند هستند که تمام استانداردهای اینترنتی را حمایت می‌کند. این محصول جدید سامسونگ در ابعاد ۴۸ تا ۸۸ اینچ طراحی و تولید می‌شود.
این تلویزیون‌ها امکان تشخیص تلفن‌های هوشمند را دارند و با استفاده از بلوتوث انرژی پایین (BLE) با این تلفن‌ها جفت می‌شوند. کاربران می‌توانند ویدئوهای موجود در تلفن همراه خود را با این تلویزیون‌ها به اشتراک بگذارند.