استفاده از نانوسیم نقره در ساخت پنل‌های لمسی

سی‌ان‌اینوویشنز (CN Innovations) با استفاده از نانوسیم‌ نقره تولید شده توسط کامبریوس تکنولوژیز (Cambrios Technologies) اقدام به تولید انبوه پنل‌های لمسی کرده است.

کامبریوس تکنولوژیز (Cambrios Technologies) یکی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات مبتنی بر نانوسیم برای الکترودهای شفاف است. این شرکت با همکاری سی‌ان‌اینوویشنز (CN Innovations) که یکی از شرکت‌های معتبر در حوزه تولید حسگرهای لمسی با فرآیند رول‌به‌رول است، اقدام به تولید صفحات لمسی مبتنی بر نانوسیم کرده است.
کامبریوس اخیراً اعلام کرده است که سی‌ان‌اینوویشنز در حال تولید انبوه پنل‌های لمسی مبتنی بر نانوسیم تولید شده در کامبریوس با نام تجاری ClearOhm® است. سی‌ان‌اینوویشنز از فناوری الگودهی لیزری ویژه‌ای برای این کار استفاده کرده که در نهایت مانیتورهای ۵۵ اینچی برای استفاده در کامپیوترها تولید می‌کند.
اریک چونگ، مدیر بازاریابی سی‌ان‌اینوویشنز، می‌گوید: «ما به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در استفاده از فناوری لیزر در ساخت پنل‌های لمسی، تلاش کرده‌ایم تا محصولی با هزینه کم برای مصرف‌کننده تولید کنیم. ما رابطه طولانی‌ مدتی با شرکت کامبریوس داشته‌ایم. این ارتباط، سنگ بنای استفاده از نانوسیم‌های تولید شده در این شرکت را در پنل‌های لمسی ایجاد کرد.»
فناوری لیزر مورد استفاده سی‌ان‌اینوویشنز بسیار کاراتر، ارزان‌تر، سریع‌تر و زیست‌سازگارتر از روش‌های اچ شیمیایی رایج است. با این الگودهی، سی‌ان‌اینوویشنز می‌تواند حسگرهایی با کارایی و کیفیت بالا به صورت انبوه تولید کند. از انجایی که نانوسیم‌های نقره نیاز به انرژی کمی برای الگودهی دارند، از لیزر می‌توان در دمای اتاق استفاده کرد. این در حالی است که برای ساخت پنل‌های لمسی با استفاده از اکسید قلع ایندیم، باید انرژی بیشتری مورد استفاده قرار گیرد؛ بنابراین امکان آسیب‌دیدن زیرلایه‌ای که اکسید قلع ایندیم روی آن قرار گرفته وجود دارد.
دیو یوا از مدیران کامبریوس می‌گوید: «سی‌ان‌اینوویشنز با استفاده از نانوسیم‌های نقره اقدام به تولید پنل‌های بزرگ می‌کند، پنل‌هایی که ابعاد بزرگی و ضخامت بسیار کمی دارند. این همکاری مشترک بین ما موجب افزایش حجم تولید شده و در نهایت باعث گسترش بازار می‌شود.»
نانومحصول ClearOhm شرکت کامبریوس می‌تواند در ساخت نمایشگرهای ال‌سی‌دی، سلول‌های فتوولتائیک و OLEDها استفاده شود.