توافق‌نامه‌ای برای تولید نانوآندهای باتری یون لیتیم

شرکت ایگل‌پیچر تکنولوژیز (EaglePicher Technologies) با امضاء توافق‌نامه همکاری با وان‌دی متریال (OneD Material) از فناوری تولید مواد حاوی نانوسیم-سیلیکونی این شرکت برای تولید آند باتری‌های یون لیتیم استفاده می‌کند.

شرکت ایگل‌پیچر تکنولوژیز (EaglePicher Technologies) اعلام کرد که اقدام به همکاری مشترک با شرکت وان‌دی متریال (OneD Material) کرده است. ایگل‌پیچر قصد دارد خط تولید مواد مورد استفاده در ساخت آندهای نانوسیم-سیلیکونی موسوم به SiNANOseTM را در شهر جوپلین آمریکا راه‌اندازی کند. این آندها برای ساخت باتری‌های یون‌لیتیم مناسب هستند.
این فناوری در راستای اهداف ایگل‌پیچر برای افزایش تولید باتری‌های یون‌لیتیم برای استفاده در حوزه‌های دفاعی و هوافضا ارائه شده است. افزودن SiNANOseTM به آندها موجب بهبود عملکرد باتری‌های یون لیتیم شده و دامنه کاربرد آن‌ها را افزایش می‌دهد.
رون نولین از مدیران شرکت ایگل‌پیچر می‌گوید: «از این که فرصت همکاری با شرکت وان‌دی پیدا کرده‌ایم بسیار خرسند هستیم. این همکاری مشترک به ما فرصت می‌دهد تا مواد خام مورد استفاده در ساخت آندهای با دانسیته بالا را تولید کنیم. آندهای ساخته شده با این مواد می‌توانند عملکردی در حدود ۳۰۰ Wh/kg داشته باشند. با تأمین مواد خام مورد نیاز، می‌توان از تولید به اندازه کافی باتری‌های یون لیتیم برای استفاده در حوزه‌های دفاعی و هوافضا مطمئن شد.»
در قالب این همکاری مشترک، شرکت وان‌دی انتقال فناوری تولید SiNANOseTM را به کارخانه ایگل‌پیچر آغاز کرده است تا امکان تولید آندهای جدید فراهم شود. با این فناوری می‌توان موادی مبتنی بر نانوسیم-سیلیکون تولید کرد که امکان ذخیره‌سازی انرژی داشته باشد. ایگل‌پیچر حق استفاده از ۳۰۰ پتنت شرکت وان‌دی را خریداری کرده است؛ این پتنت‌ها غالبا در حوزه فناوری‌ نانو هستند.
ویسنت پلوینیج، مدیرعامل شرکت وان‌دی، می‌گوید: «ما از همکاری با ایگل‌پیچر خوشحال هستیم؛ شرکتی که تجربیات زیادی در بخش الکتروشیمی دارد. باتری‌ها سیستم‌های پیچیده‌ای هستند و شرکت ایگل‌پیچر امکان استفاده از این فناوری را در محصولات خود دارد.»
شرکت وان‌دی در سال ۲۰۱۳ اقدام به خریداری شرکت نانوسیس (NanoSys)، از جمله بخش تحقیق و توسعه آن کرد. وان‌دی موادی موسوم به SiNANOseTM را تولید کرده است که قابلیت استفاده درباتری‌ها را دارند.