قرارداد فروش نانوپوشش‌های عایق به صنعت نساجی ترکیه

اینداستریال نانوتک (Industrial Nanotech) دومین فروش بزرگ خود را انجام داد. این شرکت موفق به فروش نانوپوشش‌های عایق خود به یک شرکت ترکیه‌ای شد. این نانوپوشش‌ها می‌توانند مصرف انرژی ماشین‌آلات نساجی را تا ۲۵ درصد کاهش دهند.

اینداستریال نانوتک (Industrial Nanotech) یکی از شرکت‌های پیشرو در حوزه کاربرد فناوری‌ نانو در انرژی است. این شرکت اعلام کرد که پوشش‌های محافظ وعایق حرارتی اینداستریال نانوتک که فناوری‌ آن به صورت پتنتی به ثبت رسیده است برای استفاده در ماشین‌آلات نساجی به کار گرفته می‌شود.
کولورگن (Kolorgen)، توزیع کننده این محصولات در ترکیه، استفاده از این مواد در ماشین‌آلات بخش نساجی این کشور را تأیید کرد. اولین ماشین‌آلات این کشور برای اعمال پوشش‌ به آمریکا منتقل شدند تا مواد عایق شرکت اینداستریال نانوتک روی ماشین‌آلات مورد نظر اعمال شود تا مصرف انرژی در این تجهیزات کاهش یابد.
فرانچسکا کرولی از مدیران شرکت اینداستریال نانوتک می‌گوید: «نانوپوششی که ما تولید می‌کنیم در برابر خوردگی و مواد شیمیایی مقاوم بوده به طوری که از سال ۲۰۰۵ تا کنون توسط چند شرکت نساجی مورد استفاده قرار گرفته‌است. این نانوپوشش‌ها می‌توانند انرژی مصرفی تجهیزات را بین ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش دهند.»
اورنیک ماکین سان از سال ۱۹۶۳ تا کنون در بخش تولید ماشین‌آلات نساجی فعالیت دارد و یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده ماشین‌آلات فرش بافی است. این شرکت تجهیزات نساجی خود را در سراسر جهان به فروش می‌رساند.
این دومین فروش محصولات اینداستریال نانوتک است. در ماه ژوئن ۲۰۱۴، این شرکت اولین فروش خود را به یک شرکت آمریکایی در بخش موزائیک‌های سقفی انجام داد. نانوپوشش‌های این شرکت روی سیمان مورد استفاده در ساخت موزائیک‌ها به کار گرفته و از اواخر سال ۲۰۱۴ وارد بازار شدند.
فرانچسکا کرولی می‌گوید: « ایجاد ارتباط با شرکت‌های تولیدکننده در جهان موجب می‌شود تا نانوپوشش‌های ما وارد محصولات مختلف شده و فروش آن‌ها را افزایش دهند. این موضوع اولویت اصلی ما ست. ما انتظار داریم حجم فروشمان طی سال‌های آتی افزایش یابد.»