عرضه نانوپوشش ضدخراش و ضدلک برای iPhone 6

یک شرکت کانادایی، اقدام به عرضه لایه محافظ ضدخراش برای تلفن‌های همراه شرکت اپل کرده است. این لایه محافظ از دو نانوپوشش مختلف بهره‌مند بوده و قابل استفاده روی سطوح انحنا‌ء‌دار است.

اینوویشن لبز (Innovation Labs Inc) یکی از شرکت‌های پیشرو در تولید صفحات محافظ تلفن‌های همراه است. این شرکت اخیراً محصولی موسوم به Phantom Glass™ را برای استفاده در آیفن ۶ و آیفن ۶ پلاس به بازار عرضه کرده است. این لایه محافظ در برابر اثر انگشت کاملاً مقاوم است و می‌توان از آن برای سطوح انحناء‌دار استفاده نمود.
این محصول برای استفاده در این دو مدل تلفن همراه شرکت اپل مناسب است و کاربران این تلفن‌های هوشمند می‌توانند از طریق سایت آمازون این محصول را تهیه کنند.
این محصول جدید با توجه به قابلیت‌های آیفن‌های جدید، طراحی و تولید شده‌است. یکی از مهمترین ویژگی‌های این آیفن‌ها، انحناء موجود در صفحه آن‌هاست به طوری که لایه‌های محافظ رایج در بازار نمی‌توانند برای محافظت از این صفحات استفاده شوند. درصورت استفاده از لایه‌های محافظ موجود در بازار، روی صفحه حباب‌هایی تشکیل می‌شود. اما این محافظ جدید کاملاً با ویژگی جدید تلفن‌های انحناء‌دار مطابقت دارد.
از ویژگی‌هایی این لایه محافظ می‌توان به نکات ذیل اشاره کرد:

  •  دارای مدل‌های سفید و مشکی از جنس پلیمر
  •  وجود مدل‌های طلایی، خاکستری و نقره‌ای برای استفاده در صفحات انحناء‌دار
  •  امکان محافظت از صفحه در برابر خراشیدگی
  •  بهره‌مندی از لایه‌ چسبنده‌ نانومقیاس از جنس سیلیکون برای نصب ساده و همچنین امکان پرکردن خراشیدگی‌های به‌وجود آمده روی سطوحی که قبلاً خراشیده شده
  •  دارای نانوپوشش روغن‌گریز برای جلوگیری از باقی‌ماندن اثر انگشت و همچنین قطرات آب که بدون هیچ ردی به سادگی از روی این سطح عبور می‌کنند.
  •  دوام بالا، بدون عدم متورق شدن
  •  وضوح بالا، بدون اعوجاج تصویر

اینوویشن لبز یک شرکت نوپای کانادایی است که در سال ۲۰۱۳ توسط یک کارآفرین ۲۱ ساله به نام ریچارد واترز تأسیس شد. این شرکت از ابتدای تأسیس روی ساخت لایه‌های محافظ فعالیت دارد. در محصول Phantom Glass™ ، از دو نانوپوشش مختلف استفاده شده‌است؛ یکی از جنس سیلیکون، برای پر کردن خراش‌های ایجاد شده و دیگری یک نانوپوشش روغن‌گریز است که مانع از اثر لک روی صفحه می‌شود.